شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6791
منتشر شده در چهارشنبه, 15 خرداد 1398 02:00
تعداد دیدگاه: 0
توجه-به-اندیشه‌های-امام-خمینی-ره-راه-بقای-انقلاب-است

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم تبلیغ و ترویج تفکر سیاسی و اندیشه فقهی امام خمینی (ره) گفت که باید همه راه امام خمینی (ره) را ادامه دهیم و بدانیم که راه بقای انقلاب توجه به اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

محمد قمی با اشاره به سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار کرد: امام خمینی (ره) تفکر سیاسی را تبلیغ و ترویج کردند که باید این موضوع در کنار اندیشه‌های فقهی ایشان دنبال شود.

وی توضیح داد: تفکر سیاسی امام خمینی (ره) این بود که باید اسلام جهان‌شمول شده و کل دنیا را در بر گیرد با کفر، شرک و نفاق مبارزه شود. مسلمانان دارای عزت هستند که این عزت طبق اندیشه‌های قرآنی باید باقی مانده و پایدار باشد.

به گفته قمی، امام خمینی (ره) بر اساس دستورات اسلام بر رشد و گسترش عدالت و ظلم‌ستیزی تاکید داشتند و همواره این جمله را تکرار می‌کردند که یاران مظلوم و دشمن ظالم باشید. ایشان همچنین در قضیه فلسطین بسیار حساس بودند و بر آزادی و پیروزی فلسطین تاکید داشتند به همین دلیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا مبادا قدس و مردم مظلوم فلسطین فراموش شوند.

نماینده مردم پاکدشت ادامه داد: امام خمینی (ره) براساس دستورات قرآن بر حمایت از مظلومان تاکید داشته و بر این اساس بر روی برقراری عدالت پافشاری می‌کردند. ایشان معتقد بودند که هیچ‌گاه کشوری با حکومت ظالم باقی نمی‌ماند به همین دلیل باید ظلم‌ستیزی را در پیش گرفت. ایشان آمریکا را ام‌الفساد و شیطان بزرگ می‌دانستند و مبارزه با آمریکا و صهیونیست از اندیشه‌های سیاسی‌شان بود که بر آن پافشاری داشتند.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اندیشه‌های فقهی امام خمینی (ره) گفت: ولایت فقیه را امام خمینی (ره) ترویج و تبلیغ کرده و به منصه ظهور رساندند، ایشان همچنین بر یکی بودن دیانت و سیاست تاکید داشتند که نباید آنها را از یکدیگر جدا کرد. مسلمانان باید نسبت به مسائل در دنیا حساس باشند و بی‌توجهی و بی‌تفاوتی درست نیست. ایشان بر آزادی انسان‌ها هم پافشاری می‌کردند.

قمی در جمع‌بندی گفت: اکنون بعد از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری مروج تفکر و اندیشه ایشان هستند مردم باید توجه کنند که باید راه امام خمینی (ره) را ادامه دهیم. راه امام خمینی (ره) همان اندیشه‌های سیاسی و فقهی ایشان است که تاکنون با در پیش‌گرفتن آن به پیشرفت‌های علمی و نظامی رسیده‌ایم ما همه مدیون این تفکر هستیم پس بدانید که راه بقای انقلاب توجه به اندیشه‌های امام خمینی (ره) است و باید همه در جهت حفظ آن کوشا باشیم.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه