چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6771
منتشر شده در دوشنبه, 13 خرداد 1398 21:36
تعداد دیدگاه: 0
پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران؛
خودکفایی-در-تولید-گندم-برای-چهارمین-سال-متوالی-پرداخت-۳۳۰۰-میلیارد-تومان-به-گندم‌کاران

معاون اقتصادی جهاد کشاورزی گفت :برای چههارمین به طور متوالی در تولیدگندم به خود کفایی رسیده ایم .

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و‌پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان ،اظهار داشت: همان طور که در گزارش های قبل خدمت مردم ارائه کردیم، خرید تضمینی گندم و کلزا از پایان فروردین ماه در استان های گرمسیر و‌ نیمه گرمسیر شروع شده و کشاورزان ما تا شب گذشته قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندمی تولیدی خود را تحویل سیلوهای کشور دادند.

وی افزود: وجه این میزان گندم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که خوشبختانه با تلاش همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه کشور تا شب گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده و امیدواریم باقی مانده این وجه در روزهای آتی واریز شود.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزان مناطق  گرمسیر و‌ نیمه گرمسیر بیش از ۲۰۵ هزار تن کلزا به ما تحویل دادند و وجه آن که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تا شب گذشته واریز شده است.

بخشنده با بیان اینکه برای چهارمین سال متوالی در  تولید گندم خودکفا هستیم،خاطر نشان کرد: با عنایت اللهی و زحمت کشاورزان امسال نیز برای نیازی به واردات گندم نداریم و مجموع  نیاز کشور از تولیدات داخل فراهم می شود.

وی یادآور شد: همزمان برداشت چغندر پاییزه هم از استان های گرمسیری و نیمه گرمسیری شروع شده که امیدواریم شکر حاصل از برداشت چغندر پاییزه که بیش از ۱۰۰ هزار تن است، کم کم وارد بازار شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه