سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6454
منتشر شده در شنبه, 28 ارديبهشت 1398 05:00
تعداد دیدگاه: 0
سرخو:

یک فعال سیاسی گفت: باید از بازی کردن در زمین دشمن و پاسخ دادن به تحریکات دشمنانه آمریکا و عوامل منطقه‌ای او که تلاش دارند جمهوری اسلامی را تحریک کنند، خودداری کنیم.

محسن سرخو ، در تشریح ضرورت حفظ وحدت ملی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط پیچیده سیاسی و اقتصادی در منطقه و کشور ما حاکم است. یکی از این موضوعات که سیاست ایران را به سیاست خارجی پیوند می‌زند برجام است؛ در روابط خارجی برخی از کشورها در مورد برجام اعتقاد دارند که باید برجام را حفظ کرد.

وی ادامه داد: کشور ما تاکنون  پایبندی خود را به مفاد برجام نشان داده و به آن‌ها عمل کرده است ، اما دولت آمریکا به صورت یکجانبه از این تعهدات شانه خالی کرده است. همین موضوع باعث شده تعدادی از بندهای برجام بویژه آن‌هایی که تأمین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران بود تأمین نشود.

سرخو با اشاره به ضرورت همکاری طرف‌های اروپایی با ایران در حفظ برجام گفت: در همین راستا اروپایی‌ها قول‌هایی دادند تا بتوانند روش‌های مالی معاملات با جمهوری اسلامی ایران را برقرار کرده و سیستم اقتصادی نوشته شده در برجام را از بن بست خارج کنند؛ امیدواریم هرچه زودتر این اقدامات عملیاتی شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیاست داخلی ایران گفت: در داخل با توجه به فشارهای اقتصادی که از سوی آمریکا به ایران تحمیل شده مردم سختی زیادی را تحمل می‌کنند. در همین راستا در داخل کشور ضروری است که بیش از گذشته وحدت ملی خود را حفظ کنیم و بیش از همیشه به منافع ملی بیاندیشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید همه تلاش خود را در این راستا انجام دهند و به مسئولین کمک کنند تا کشور از این نقطه حساس به خوبی عبور کنند. ملت ما با تلاش مسئولین و همه نهادهای مربوطه این مشکلات را به خوبی و با سرافرازی پشت سر می‌گذارند.

این عضو حزب اسلامی کار تصریح کرد: در این میان دولت نقش مهمی دارد که باید ایفا کند و آن هم در مورد مباحث اقتصادی است. حمایت از  بیکاران، اقشار کم درآمد، کمک به حفظ تولید و حتی افزایش تولید ملی، تأمین مایحتاج ضروری مردم که تا الان تلاش خود را در این راستا انجام داده، اما نیازمند تلاش‌های گسترده‌تری هست؛ از جمله مواردی است که دولت باید در آن نقش داسته باشد.

وی تاکید کرد: خودداری از بازی کردن در زمین دشمن اقدام دیگری است که باید به آن توجه کرد. خود داری از پاسخ به تحریکات دشمنانه آمریکا و عوامل منطقه‌ای او که تلاش دارند جمهوری اسلامی را تحریک کنند، موضوع بسیار مهمی است.

سرخودر پایان گفت: با درایتی که در کشور ما وجود دارد و با بلوغ سیاسی و اقتصادی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم. فراموش نکنیم که اروپا این روزها فاصله خود با امریکا را حفظ کرده و این موضوع به نفع ایران است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه