جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5935
منتشر شده در چهارشنبه, 04 ارديبهشت 1398 12:02
تعداد دیدگاه: 0
جای-نگرانی-درباره‌-شیوع-بیماری-وبا-و-حصبه-در-مناطق-سیل‌زده-نیست-پشه‌بند-ضروری-است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که «نگرانی از بابت شیوع بیماری وبا و حصبه در مناطق سیل زده وجود ندارد» گفت: باید پیشگیری‌های لازم بابت شیوع بیماری‌ها مالاریا و سالک انجام شود که در رأس این پیشگیری استفاده از پشه بند برای کودکان و خانواده‌های سیل زده است.

حیدرعلی عابدی  درباره‌ احتمال بروز بیماری در مناطق سیل زده ناشی از آلودگی آب گفت: بیماری‌های ناقل از طریق آب و مرتبط با سیل اخیر بیماری ناقل حشرات و بیماری ناقل آب است. وبا و حصبه دو بیماری است که از آب‌های آلوده و مخلوط شدن آب‌های آلوده به فاضلاب شیوع پیدا می‌کند که البته نگرانی از بابت وبا و حصبه در مناطق سیل زده وجود ندارد.

وی توضیح داد: زمانی حصبه و وبا شیوع پیدا می‌کند که از آب‌های آلوده استفاده شود. حال این که در اکثر مناطق سیل زده آب آشامیدنی سالم وجود دارد و نیروهای بهداشتی آن را کنترل می‌کنند، حتی در صورت لزوم مواد ضد عفونی کننده لازم هم زده می‌شود. با این وجود با توجه به احتمال بروز این بیماری‌ها باید کادر بهداشتی در مناطق سیل زده تمامی تلاششان را برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها به کار گیرند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان این که «بیماری‌های ناقل از پشه خطرناک است» گفت: منطقه خوزستان آمادگی این بیماری‌ها را دارد که باید جلوگیری های لازم صورت گیرد. مالاریا و سالک دو بیماری است که ناقل آن پشه است باید اقدامات پیشگیرانه گسترده‌ای صورت گیرد که در راس آن پیشگیری شخصی بخصوص استفاده از پشه بند برای کودکان و خانواده‌های سیل زده است. لذا باید پشه بند به عنوان اقلامی باشد که به مناطق سیل زده فرستاده می‌شود.

عابدی با بیان اینکه «باید مراکز بهداشتی و درمانی هشیاری لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشند» گفت: با توجه به این که مالاریا و سالک از قدیم ریشه داشته و مخزن‌های آن هم وجود دارد اگر دقت لازم صورت نگیرد احتمال اپیدمی آن وجود دارد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه