شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5484
منتشر شده در سه شنبه, 13 فروردين 1398 13:59
تعداد دیدگاه: 0
اعزام-یک-فروند-لایروب-فوق-سنگین-به-مناطق-سیل-زده-شمال-کشور

فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر از اعزام یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز توسط دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به مناطق شمالی کشور خبر داد.

 ناخدایکم عرشه و ستاد جلیل مقدم با اشاره به تدبیر امیر فرماندهی کل ارتش و بنابر دستور امیر دریادار حسین خانزادی گفت: یک فروند لایروب فوق سنگین و مجهز نیروی دریایی ارتش جهت امدادرسانی به مناطق شمالی کشور اعزام شد.

وی ادامه داد: این فروند لایروب توانایی پمپاژ۱۰۰۰متر مکعب مایعات را در هرساعت دارا می باشد که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت ۱۰۰اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام ۵۰۰متر مکعب مایعات در هر ساعت می باشد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به وجود یک کارتر جهت جاباجایی و کندن گل و لای از بستر رودخانه تا مصافت ۱۰۰متر افزود: این دستگاه با وزن ۲۲تن دارای ۳ عدد پانتوم به وزن ۶تن میباشد که قادر است در هر ساعت ۵۰ مترمکعب لایروبی انجام دهد.

دو فروند هواپیمای ایلوشین و سی 130 از پایگاه هوایی شهید دوران برای کمک به سیل زدگان استان گلستان به فرودگاه بین المللی آبادان اعزام و پس از بارگیری دستگاههای فوق سنگین لایروب نیروی دریایی خرمشهر عازم فرودگاه بین المللی گرگان شدند.

به علت فوق سنگین بودن دستگاههای لایروب نیروی دریایی ارتش و آب گرفتگی جاده های استان گلستان، ترابری زمینی امکان پذیر نبوده و از طریق ترابری هوایی این ماموریت در حال انجام است و ان شا الله تا دقایقی دیگر به فرودگاه گرگان می رسد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه