پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5271
منتشر شده در یکشنبه, 04 فروردين 1398 01:00
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده سپاه مازندران:
فرمانده-سپاه-مازندران-آغاز-بازسازی-خانه‌های-آسیب‌دیده-از-سیل-توسط-سپاه

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای استان مازندران درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان، گفت:‌ از هفته گذشته ده شهرستان ما درگیر سیل بود و ما از همان روز اول وارد میدان شدیم. برخی مسیر روستاها هنوز باز نشده و در تلاشیم تا جاده‌های مسدود باز شوند. وی درخصوص...

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای استان مازندران درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان، گفت:‌ از هفته گذشته ده شهرستان ما درگیر سیل بود و ما از همان روز اول وارد میدان شدیم. برخی  مسیر روستاها هنوز باز نشده و در تلاشیم تا جاده‌های مسدود باز شوند. 

وی درخصوص وضعیت روستاهای کوهستانی اظهار داشت: با مسدود بودن راه‌ها، مشکلات تغذیه‌ای برای ساکنان و همچنین دام‌های آنها به‌وجود آمده است چراکه دام‌پروری شغل اصلی این روستاییان است و باید مانع از تلف شدن دام‌ شویم. در تلاشیم با کمک‌های مردمی و کمک سایر استان‌ها، جاده‌های روستایی را باز کنیم تا مواد غذایی برای مردم و علوفه برای دام‌ها با کامیون ارسال شود.

سردار بابایی با بیان اینکه روستاهای پایین دست نیز دچار آب گرفتگی شدند و آب در شهرستان سیمرغ به یک متر و 17 سانت می‌رسید، گفت: نیازمند دستگاه لجن کش هستیم تا آب را از محیط منازل بیرون بکشیم. اینها همه جزو برنامه های ما است و برای آن نیازمند کمک هستیم. 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه افراد نیازمند که دچار آسیب شدند، منتظرند تا کمک‌های بیشتری به آنها برسد، تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت مامور شدند افراد نیازمند را در نزدیکی خود شناسایی کنند  چراکه نیازمندان در اولویت سازمان بسیج مستضعفان هستند و ساخت دامگاه و تعمیر خانه‌های آسیب دیده برای این افراد با کمک‌هایی که مردم و سازمان بسیج می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما الان از حالت بحران و اضطرار خارج شدیم و بازسازی شروع شده است. 61 گروه جهادی شامل 1050 نفر در منطقه حضور دارند و به لطف خدا کار بازسازی به خوبی انجام خواهد شد و امیدواریم نیازهایی که اعلام کردیم برطرف شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه