کد خبر: 4749
منتشر شده در شنبه, 22 دی 1397 23:40
تعداد دیدگاه: 0

استاندار اصفهان گفت : در پشت مخزن سد زاینده رود در حال حاضر 155میلیون متر مکعب آب وجوددارد .


به گزارش خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی همراز نیوز ؛عباس رضایی در نشست خبری امروز صبح که در استانداری اصفهان برگزار شد در خصوص آب مخزن زاینده رود گفت : در حال حاضربا توجه به بارندگی های اخیر اصفهان پشت مخزن سد زاینده رود 155میلیون متر مکعب آب وجود داردکه سال گذشته در همین زمان 138 میلیون مترمکعب بوده.
وی گفت : در خصوص بازگشایی آب زاینده رود در اوایل بهمن ماه مدیریت ,منابع آب طرحی را پیشنهاد داده اند و در این باره باید کمیسیون حوضه آبریز زاینده رود که ریاست آن با وزارت نیرو است تصمیم بگیرند و آن ها قطعا کارشناسی هایی انجام میدهند و طبق پیگیری های انجام شده با حداکثر ریسک این اتفاق را می پذیریم البته قول صد در صد در این زمینه داده نمی شود و رای من در این باره رای مثبتی خواهد بود .
رضایی در ادامه گفت : قرار نیست برای حل مسئله در استانی بخواهیم استان دیگری را دچار مشکل کنیم .همه مسئولان استان ها در کنار ما قرار دارند و در چهار چوب مشخص و قانونی در حال کار هستیم و همه در کنار هم قرار داریمو تعامل و همکاری با استان های همجوار رادر دستور کار قرار داده ایم واز همه ظرفیت ها باید استفاده کرد تا بتوان مشکل آب را حل کرد، مصوبه هئیت وزیران یکی از بهترین مصوبات برای احیای رودخانه زاینده رود و ساماندهی کارون بزرگ است.
استانداراصفهان درباره سیاست های کاری خودگفت : اولویت بزرگ و اساسی ما دراستان ابتدا آب شرب است اگرامروزهمه اسباب و وسایل برای آماده شدن سد کوهرنگ سه را آماده کنیم همین فردا آب وارد رود خانه نمی شود بلکه مراحل و قوانینی وجود دارد که باید از آن گذر کنند.البته پیمانکارگفته است تا سال99 ولی من خوشبین نیستم زیرا متاسفانه هنوز خاکبرداری سد تونل سوم انجام نشده است.
اجرای معونیات مقام معظم رهبری , اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید با استفاده از توان و پتانسیل ظرفیت های مردمی در استان , ایجاد نشاط و عبور از سختی ها از دیگر سیاست های اصلی استاندار اصفهان است.
وی افزود:هیچ کجا نگفته ام هفت طرح استاندار قبلی کارشناسی نشده است، بلکه گفته ام باید کارشناسی شود، اگر با کارشناسی ها با زمان و با جیب و پول و شرایط آب و هوایی و با توجه به قوانین بالادست هر کدام جواب دهد و کارشناسان تایید کنند آن را اجرایی می کنیم.
رضایی در ادامه ضمن تشکراز زحمات استاندار قبلی مهر علیزاد گفت : آقای مهر علیزاده فرمودند 450میلیارد تومن پولی است که صنایع باید پرداخت کنند و از این میزان طرق گزارش آب منطقهای وجهاد کشاورزی تنها چیزی حدود 90میلیارد 600میلیون وصول شده است که از این وصولی حدود 5 میلیارد تومان به مسئله بذر اختصاص داده اند و 10 میلیارد در صندوق توسعه کشاورزی مانده بود. درمقابل این آب منطقه ای ادعا میکند 38 میلیارد تومان صنایع باید پرداخت می کردند .
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم 450میلیارد تومان را وصولی کامل کنیم 11 صنعت را در نظر گرفته ایم فولاد مبارکه ,ذوب آهن و پالایشگاه و 9 صنعت دیگر که تا کنون 2کارخانه توانسته اند سهم خود را پرداخت کنند و ما یقی مشکلات خاص خود را دارند و ما نمیتوانیم به آن ها فشار وارد کنیم زیرا که با درست کردن مشکلی , مشکل دیگری پیدا میکند پس تحقق 450 میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کشور ممکن است با مشکلات خاص خود روبروشود و باید با تدبیر در این زمینه پیش برویم.
استاندار اصفهان در خصوص قطار سریع السیر اصفهان-تهران گفت : قرار بوده چینی ها با ال سی آن را وارد کنند، خوشبختانه ۱۳.۶ میلیارد یوان این قضیه حمایت مالی شد.
وی بیان داشت : ملاقات با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن خواهیم داشت. امیدواریم طبق قولی که دادند شاهد قطار یک ساعت و ۵۰ دقیقه ای میان اصفهان و تهران باشیم.
وی اظهار کرد: اصفهان ایرلاین مخصوص خود با بیس اصفهان ندارد، کارگروهی در استانداری تشکیل شده است که در آن کارگروه دنبال ایجاد ایرلاین با بِیس اصفهان هستیم و آن را به یک فرد نخواهیم داد و یک شرکت سهامی وارد این مسئله خواهد شد تا همه مردم بتوانند شریک شوند.
استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی جلسه هیئت حل اختلاف برگزار خواهد شد، تاکید کرد: اگر کسی تخلف کرده باشد مطابق موازین قانونی رفتار می شود و اگر هم نبود از او رفع اتهام می‌کنیم.
استاندار اصفهان در ارتباط با تجمعات صورت گرفته، گفت: تجمع قوانین و مشخصات خود را دارد، اگر این مجوز را از فرمانداری یا فرمانداری دیگری گرفته باشند نیروی انتظامی مانع نمی شود، ولی اگر تجمعی نه از سوی کشاورزان و معلمان انجام شود و اگر قرار است تجمعی از جانب هرکس برگزار شود و گروه های معاند و ضد انقلاب وارد آنها شود قطعا با آنها برخورد می کنیم.