کد خبر: 4709
منتشر شده در چهارشنبه, 12 دی 1397 21:35
تعداد دیدگاه: 0
فرماند هوانیروز ارتش :

فرمانده هوا نیروز ارتش گفت: حرکت انقلابی که امروز انجام شد بعد از 20سال بداد پروژه شهید کشوری رسید.


به گزارش پایگاه خبری همراز ؛ امیر یوسف قربانی پیش ازظهر امروز در آیین تحویل 2هزارواحد از 8 هزار واحد مسکونی آبشار (پروزه شهید کشوری ) اصفهان اظهار کرد:بیش از 20 سال از عمر پروژه شهید کشوری گذشته استو اگر حرکت انقلابی اکروز انجام نمیشد، این پروژه به تاریخ میپویستو کار بزرگی انجام شده است که بخش های دیگر این پروژه هم در ادامه تکمیل میشود.
فرمانده هوانیروز ارتش عنوان کرد: جایی نبوده که صدای یگان هوانیروز نبوده باشد و 500 هزار ساعت پرواز در زمان جنگ یک آمار فوق العاده است؛ 276 شهید و799نفر جانباز تقدیم از این یگان تقدیمبه انقلاب و اسلام شده است
قربانی مطرح کرد: در عملیات بیت‌المقدس و برخی عملیات‌های دیگر 100 فروند هلیکوپتر در یک عملیات پرواز انجام دادند؛ هوانیروز یگان تجهیزات محور است و در عملیات نفر می‌تواند در سنگر کمین بگیرد یا نیروی هوایی می‌تواند با سرعت هواپیمایش از مهلکه بگریزد ولی هلی‌کوپتر این غول آهنی در مواجه دشمن هیچ راه فراری ندارد و خلبان آن باید دل شیر داشته باشد از همین‌رو خلبانی که می‌خواهد پرواز کند و بدرخشد، نیاز دارد تا با فکر باز پرواز کند.
فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: منهدم کردن بیش از 40 تانک در یک روز توسط شهید کشوری کار ساده‌ای نیست و این بخشی از شجاعت و توانمندی نیروهای هوانیروز است.
قربانی تاکید کرد: سر و سامان دادن مرکز آموزش شهید وطن‌پور که بزرگترین مرکز آموزش خاورمیانه است و تکمیل پروژه شهید کشوری دو دغدغه من بوده است؛ زمانی که امیر موسوی در نخستین پروازش به سرپل ذهاب هلی‌کوپترش را به مردم داد تا از آن استفاده شود ما هم از همین روحیه درس می‌گیریم.
فرمانده هوانیروز ارتش اذعان کرد: بعد از 33 سال خدمت جز پروژه شهید کشوری هستیم و آرزو می‌کردیم که این پروژه به سرانجام برسد و دیگر ناامید شده بودم از این پروژه و هرگاه به اصفهان می‌آمدیم خانواده‌ها مطالبه داشتند ولی امروز به دست فرماندهان ارتش لبخند بر لبان مردم ساری و جاری شده است.
پیگیری مقام معظم رهبری از پروژه شهید کشوری اصفهان
رئیس شورای عالی معیشت ارتش گفت: مقام معظم رهبری چند روز گذشته از فرماندهان ارتش در مورد شرایط اصفهان (پروژه شهید کشوری) سؤال و به مشکلات آن اشاره کردند که پیشرفت این پروژه چگونه بوده است.
خرم طوسی اظهار کرد : از نیروهای متعهد و جهادی استفاده می‌کنیم و از خداوند هم می‌خواهیم که در این عرصه به ما کمک کند تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم، هرچند ماموریت اصلی ارتش کار اقتصادی نیست و حفظ حریم و کیان این کشور وظیفه ماست.
وی گفت: ماموریت‌های فرعی‌مان را هم به خوبی می‌شناسیم و عمل می‌کنیم؛ در اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کنیم و این راه شهداست؛ ارتش و شهرداری و ... نداریم و هرکجا حساب‌مان را از هم جدا کردیم، شکست خوردیم.
رئیس شورای عالی معیشت ارتش در ادامه گفت: نوع حمایت و حرکت فرماندهی امروز ارتش متفاوت از مدیران گذشته است، آن‌ها هم می‌خواستند حرکت کنند ولی الان متفاوت است؛ درحالی از شهید کشوری تجلیل می‌کنیم که هم‌رزم او اکنون مستاجر است و این مشکل من و من نوعی‌هاست از همین رو ناگزیریم که سه شیفت کار کنیم.
خرم‌طوسی اضافه کرد: ارتشی باید لب مرز باشد ولی زمانی که کشور دچار مشکل است، باید در صحنه کمک کند و حتی آن جایی که کشور نیاز به قطعه‌ای دارد باید کار کنیم و حضور داشته باشیم.
رئیس شورای عالی معیشت ارتش خطاب به متصدیان پروژه شهید کشوری عنوان کرد: گردی که بر سر و صورت شما می‌نشیند و خستگی که شما را می‌بینم، شرمنده می‌شوم، دست مریزاد زمانی حاصل می‌شود که شهید کشوری از شما راضی باشد و حق ندارید که بند پوتین را باز کنیم و وظیفه ما این است که به جای فرزند و همسر خودمان به وضع همسران و فرزندان مردم رسیدگی کنیم.
پروژه شهید کشوری می تواند افتخاری برای اصفهان باشد
در ادامه جعفر آقایی اظهار کرد: مجموعه پروژه شهید کشور.ی از لحاظ شهرسازی می‌تواند افتخاری برای اصفهان باشد؛ شهرکی با این عظمت در کنار شهر بزرگ اصفهان می‌تواند اثرات خوبی از لحاظ جمعیتی و فرهنگی بر شهر اصفهان بگذارد.
مدیر عامل شرکت عمران آبشاراسپادانا گفت : اجرای پروژه عظیم با هر برنامه‌ای پیش می‌رفت، شکست می‌خورد و جلوی مردم صحبت کردن در مورد این پروژه دشوار بود؛ مساله تکمیل این پروژه فقط پول نبود و یک مدیریت و برنامه‌ریزی نیاز داشت ولی با عنایت خداوند توانستیم مشکلات این پروژه را رفع کنیم , امروز در جایی هستیم که می‌توانیم هم در مورد آینده آن صحبت کنیم و 2 هزار واحد را تا دو ماه آینده تحویل دهیم.
آقایی تاکید کرد: 11 واحد مسکونی در کل پروژه باید ساخته شود که 3 هزار تحویل شده است و 4 هزار واحد باید در فاز 6 ساخته شود؛ 1700 واحد هم در فاز 7 داشتیم و برنامه‌ریزی کردیم دوستانی که صبر و تحمل بیشتری کردند، واحدهای بهتری تحویل بگیرند.
وی با بیان این که تهیه برخی از تجهیزات کار را بسیار دشوار می‌کرد، گفت: شرایط اقتصادی سنجیده شد و توانستیم با بهترین شکل این 2 هزار واحد و تا سال آینده 2 هزار واحد بعدی را تحویل دهیم.
آقایی بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پشتیبانی ستاد کل آجا می‌توانم با اطمینان بگویم که 2 هزار واحد بعدی را سال آینده تحویل می‌دهیم؛ در مورد فاز 7 هم این قول را می‌دهم که طراحی آن در اصفهان بی‌نظیر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت عمران آبشار اسپادانا اذعان می‌کرد: اصفهان مدیران خوبی دارد و شهردار منطقه 6 آن چنان در خدمات‌رسانی کنار ما بود که گاهی اوقات احساس می‌کردم او مدیر پروژه است.