پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4671
منتشر شده در شنبه, 08 دی 1397 20:45
تعداد دیدگاه: 0
گله نماینده مجلس ازوزارت نیرو

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : گله ما از وزارت نیرو و عمل نکردن به وظایفشان است. چرا که آنچه خودشان تصویب کرده اند را اجرا نمی کنند .


به گزارش پایگاه خبری همراز ؛ حیدر علی عابدی صبح روز شنبه در نشست خبری که در دفتر مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزارشد گفت : ما کمبود نظر و دید گله کارشناسانه نداریم ولی متاسفانه اجرا نکردن نظرات کارشناسی مشکل ماست و گله ما از وزارت نیرو و عمل نکردن به وظایف‌شان همواره وجود دارد؛ چرا که آنچه خودشان تصویب کرده‌اند را اجرا نمی‌کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : بار گزاری جدید بر زاینده رود طبق مصوبه دهم شورای عالی آب ممنوع است و کسی اجازه گذاشتن لوله در رود خانه را ندارد,اما متاسفانه در گذشته وزارت نیرو این اجازه را داده بود در حالی که باید هرچند کیلومتر از مسیر رودخانه یک ایستگاه آبرسانی احداث می‌شد که برداشت‌های آب را مدیریت می‌کرد که متاسفانه این امر تا به حال انجام نشده است.
وی با بیان اینکه نیاز اصفهان برای آب شرب ۱۴ متر بر ثانیه است، اظهار کرد: شورای عالی آب ۴ میلیون برای باغات چهارمحال و بختیاری و ۳.۵ میلیون برای باغات اصفهان درنظر گرفته که با این احتساب ماهانه ۷.۵ میلیون نیاز است، اما چون تصفیه‌خانه بابا شیخ‌علی از مسیر چهارمحال و سامان می‌گذرد آب شرب به اصفهان نمی‌رسد.
عابدی به اجرا نشدن بسیاری از طرح ها در موضوع آب مانند طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود، تونل و سد کوهرنگ سه، گلاب و بهشت آباد اشاره کرد و ادامه داد: در ادامه هر قانونی ، یک بند و یک مجازات اضافه شود، شاید بتوان بر اجرای درست آن مصوبه امید داشت، در غیر این صورت هیچکس برای انجام طرح های قانونی پاسخگو نیست.
این نماینده مجلس در خصوص سرانجام طرح تشکیل ستاد احیای زاینده رود در هیات دولت، گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس، تاکنون 20 بار با مسئولان دولتی نامه نگاری کرده اند و بار آخر نیز خواهان تشکیل این ستاد شدند، اما این امر تاکنون محقق نشده و هیات دولت هنوز آن را تصویب نکرده است.
وی با بیان اینکه برداشت های مجاز و غیر مجاز آب از منابع اصلی زاینده رود سبب ایجاد معضلات کنونی شد، تاکید کرد: اصفهان به دنبال احقاق حق از دست رفته خود است و هیچ زیاده خواهی نزد مردم و مسوولان این خطه نیست.

عابدی در خصوص استعفای نمایندگان استان گفت: بخاطر اینکه اصفهان تحقیر و مشکلات آن نادیده گرفته می‌شد استعفا دادیم؛ چرا که نیازهای مردم اصفهان نیازهای خارق‌العاده‌ای نبود که تامین آن را کسی نفهمد.
وی با بیان اینکه اصفهان در تابستان ۹۷ بدترین شرایط را پشت‌سر گذاشت، اظهار کرد: اگر از بهشت‌آباد نمی‌توان نیاز استان را تامین کرد باید از هر جایی که می‌شود نیاز این استان را تامین کرد و استعفای نمایندگان استان زنگ خطری برای وضع بحرانی اصفهان بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استعفا به هدف خودش رسید، خاطرنشان کرد: همه مسئولان از دلایل این کار مطلع شدند و از تمام کسانی که ما را حمایت کردند اعم از امام‌جمعه محترم اصفهان و آیت‌الله مهدوی سپاسگزاریم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه مجلس، نمایندگان تا تصمیم‌گیری برای استعفا باید در صحن مجلس حاضر شوند، افزود: هنوز در مورد پس گرفتن استعفا تصمیمی نگرفته‌ایم و اگر خواسته‌های ما مورد توجه قرار بگیرد، استعفا را پس می‌گیریم.
وی درباره مشکلات مردم مناطق شرقی اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجایی که این مناطق با وسعتی قابل توجه و فاصله زیاد( فاصله بیش از 100 کیلومتر با مرکز اصفهان) زیر مجموعه شهرستان اصفهان به شمار می روند، از امکانات خوبی از زمینه های مختلف مانند بهداشت و ورزش برخوردار نیست.
عابدی، نبود گفت و گو بین نمایندگان استان های مختلف با یکدیگر را مضر دانست و پیشنهاد کرد که مجمع مشترک نمایندگان با حضور نمایندگان استان های اصفهان، خوزستتان، یزد و چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا ضمن گفت و گو بین افراد، تا فضای بهتری برای حل مسایل شاهد باشیم.

نوشتن دیدگاه