کد خبر: 4258
منتشر شده در یکشنبه, 22 بهمن 1396 20:43
تعداد دیدگاه: 0
سرلشکر صفوی:

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به لزوم ایجاد گفتمان واحد در مباحث سیاسی کشور گفت: این گفتمان باید در سیاست خارجی و مباحث فرهنگی و اقتصادی ایجاد شود.

 سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی در حماسه ۲۲ بهمن در میدان نقش جهان اصفهان ضمن رساندن سلام رهبر معظم انقلاب به مردم اصفهان اظهار کرد: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب شما مردم اصفهان پیشتاز پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اید و پرچم عدالتخواهی، انقلابی خواهی و گفتمان ضد فساد، ضد تبعیض و ضد استکبار را در جهان بر افراشته‌اید.

وی با بیان اینکه امروز زنان ومردان خداجو و شهید پرور اصفهان با حضور تعیین کننده و توفنده خود قلب امام زمان (عج) و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را شاد کردند، افزود: این حضور پاسخی محکم به یاوه‌گویانی بود که اغتشاشات اخیر را نیز مدیریت می‌کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه حضور مردم ایران در راهپیمایی عظیم امروز اقتدار و انسجام سیاسی، بلوغ فکری و سیاسی و غیرت دینی مردم ایران را نشان داد، تصریح کرد: این حضور نشان داد که عملیات روانی و جنگ شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام و فعالیت رسانه‌های استکباری، صهیونیستی و عربی نتوانسته بین ملت ایران و مسئولان، ملت ایران و حکومت و ملت ایران و قوای سه گانه فاصله‌ای بیندازد.

وی اضافه کرد: مردم با حمایت از رهبر معظم انقلاب و قوای سه گانه، ایرانی پیشرفته قدرتمند و آباد را خواهند ساخت.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، امروز در شرایطی به سر می برد که جهان با سرعت در تغییر و تحولات سیاسی فرهنگی، تکنولوژی و فناوری‌های جدید همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: امروز بنیادی ترین اصل در نظام هستی و سرشت جهانی که در این تغییر و تحولات تاثیرگذار است عامل زمان، حرکت و فطرت است.

وی با بیان اینکه کشور ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دارای موفقیت‌های زیادی بوده و این در حالی است که دشمنان به جای پیشرفت عقب ‌گرد داشته‌اند، افزود: به شما بشارت می‌دهم که روز به روز منحنی عمر صهیونیست و آمریکا رو به زوال و افول می‌رود و منحنی عمر انقلاب اسلامی رو به صعود است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سرنگونی هواپیمای اف ۱۶ صهیونیست توسط دولت سوریه در روز گذشته اظهار کرد: ارتش صهیونیست در خصوص این اتفاق واکنش منفعلانه داشت و باید توجه داشت که ائتلاف امریکا و صهیونیست نتوانست طی ۸۳ ماه گذشته با تجهیز یکصد هزار ضد انقلاب تروریستی، سوریه و عراق را از پای دربیاورند.

وی همچنین به شکست امریکا در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها خودشان داعش را درست کردند، هیلاری کلینتون در نطق‌های تبلیغاتی انتخاباتی‌اش به این امر اذعان داشت.

سرلشکر صفوی همچنین به ناکامی امریکایی‌ها در تشکیل خاورمیانه جدید و تک قطبی سازی جهان اشاره کرد و افزود: رژه نظامی و مانور قدرت نظامی آمریکا که طی هفته گذشته به دستور رییس جمهور این کشور انجام شد دلیل بر ضعف آمریکایی‌هاست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه دولت و حکومت کشور ایران برای خروج از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب باید به حفظ انسجام و اقتدار ملی توجه داشته باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که اساس قدرت ایران مردم هستند و همه اقوام، مذاهب و گرایشات سیاسی باید با انسجام و اتحاد در برابر توطئه‌های قدیم و جدید دشمن بایستند.

وی با بیان اینکه مسئولان، مدیران و سیاستگذاران کشور باید شناخت درستی از روندها و رویدادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهانی و منطقه‌ای که در مسایل ایران تاثیرگذار است، داشته باشند، افزود: مسئولان باید راهبرد دشمنان را بشناسند و بدانند دشمن روی اقتصاد و شبکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری کرده و برای مقابله با آن برای ملت ایران و همه ارکان نظام راهبرد مقابله‌ای ارایه دهند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه استفاده راهبردی از فرصت‌های منطقه‌ای ایران نیز برای مقابله با دشمنان باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: کشور ایران وزنه برتر در منطقه غرب آسیا است و عمق نفوذ سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش یافته و نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت انقلاب اسلامی روز به روز رو به افزایش است، افزود: باید توجه داشت که ملت‌های آزادی خواه از جوانان ایران الگو گرفته و نتیجه آن رشادت‌های جوانان عراق و سوریه است.

وی تصریح کرد: ضروری است که برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی کشورمان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا داشتن برنامه‌های کلان پنج ساله و ۱۰ ساله را نیز ضروری عنوان کرد و گفت: مسئولان دولت‌های گذشته و فعلی باید در خصوص برنامه‌ها و اقداماتشان در رابطه با سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک سال از اجرای برنامه ششم توسعه می‌گذرد، گفت: این حق مردم اصفهان که بدانند وضعیت آب، هوا، اشتغال و تولید استان‌شان در برنامه ششم توسعه چگونه است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: دولت باید برنامه‌اش را برای حل مشکلات اصفهان اعلام کند. البته باید توجه داشت که در حوزه محیط زیست و اشتغال سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است که برای مشاهده تاثیرات آن نیازمند زمان هستیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد گفتمان واحد در مباحث سیاسی کشور گفت: این گفتمان باید در سیاست خارجی و مباحث فرهنگی و اقتصادی ایجاد شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید طبق قانون اساسی و فرمایشات ولایت فقیه عمل کنند، گفت: امیدواریم همه ارکان نظام با تبعیت از رهبر خردمند و شجاع کشورمان گفتمان واحد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فردی متقی، پاک و عالم است، تصریح کرد: در 57 کشور اسلامی پادشاهانی وجود دارد که در اندیشه و تفکر در داشتن قدرت و صلابت با رهبر معظم انقلاب قابل مقایسه نیستند و رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها به ویژه دفاع از بلاد اسلامی همتایی ندارد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ما هر چه داریم از اسلام و اهل بیت (ع) است، گفت: ایران بزرگترین حامی حضرت بقیه‌الله اعظم است و قلب های ما به عشق امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) می تپد و امریکا و صهیونیست کوچکتر از آن است که بتواند به ایران و ملت ایران آسیب بزند.

وی تاکید کرد: تازمانی که به اسلام عمل کنیم و شعار ندهیم موفق خواهیم بود و چنانچه خلاف این عمل کنیم موفق نخواهیم بود چرا که اسلام واقعی پایدار خواهد بود.

 

منبع: ایمنا