سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4120
منتشر شده در یکشنبه, 17 دی 1396 22:19
تعداد دیدگاه: 0
توسط استاندار اصفهان صورت گرفت؛

استاندار اصفهان ضمن گلایه از مدیران کلی که در جلسه امروز ستاد ساماندهی امور جوانان حضور نداشتند، افرادی که به نمایندگی از آن‌ها به جلسه آمده بودند را از جلسه بیرون کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در چهل و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل کشور، موضوع جوانان است و مدیران کل باید توجه جدی به این امر داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مدیران کل در این جلسه، از معاونین و کارشناسان ادارات کل دعوت شده در ستاد خواست که جلسه را ترک کنند و و در ادامه افزود: اینجانب به نمایندگی از مدیران کلی که در جلسه حضور ندارند ضمن عذرخواهی از سایرین می‌خواهم که جلسه را ترک کنند چرا که یکی از چالش‌های استان حضور نامنظم و کمرنگ برخی از مدیران کل استانی در جلساتی است که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و اگر به عنوان یک چالش همیشگی است باید متوقف شود زیرا برخی از جلسات در حیطه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری بوده و حضور شخص مدیرکل الزامی است.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه جمعیت کشور هر روز به سمت پیری و میانسالی می‌رود، عنوان کرد: جوانان سرشار از انرژی، فکر و ایده هستند و با دنیا ارتباطات بیشتری دارند و کاهش جمیعت جوان کشور نشان می‌دهد که این حرکت‌ها و انرژی‌ها را به تدریج از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به افزایش سن جمعیت استان اصفهان و کشور، عنوان کرد: جوانان هنوز متوجه جایگاه خود نشده‌اند و احساس می‌شود که یک نقیصه‌ای وجود دارد که جوانان در مسؤولیت‌ها حضور ندارند و ابتکار عمل و برنامه‌ریزی برای آینده کشور بدون حضور جوانان امکان‌پذیر نیست.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در موضوع ازدواج جوانان انگیزه‌های مثبت و منفی وجود دارد، تصریح کرد: انگیزه‌های مثبت برای ازدواج جوانان کاهش و انگیزه‌های بازدارنده در این خصوص افزایش یافته است.

وی از غلبه عدم آمادگی روحی و فکری برای ازدواج جوانان یاد کرد و گفت: روز به روز این انگیزه‌های بازدارنده بیشتر و انگیزه‌های مثبت کمتر می‌شود که باید در این خصوص تصمیم‌گیری درستی صورت گیرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ازدواج یعنی تشکیل خانواده، آمادگی روحی برای رشد زندگی و باید همه دستگاه‌ها در کنار هم جوانان را برای ازدواج ترغیب کنند.

وی آمار بالای تجرد کارمندان را نشانه خوبی برای جامعه ندانست و بیان داشت: بخشی از دلایل عدم ازدواج، مسائل بین‌المللی است که به فرهنگ جامعه تبدیل شده است و بخشی نیز به مسائل اقتصادی و معیشتی مربوط می‌شود.

مهرعلیزاده طرح‌هایی که در راستای افزایش انگیزه مثبت جوانان برای ازدواج و در ادامه مهارت‌هایی برای پایبندی جوانان به ازدواج وجود دارد را موثر خواند و اذعان کرد: باید در ابتدا مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بررسی شود و راه‌های افزایش انگیزه احصا گردد تا بتوانیم به صورت ریشه‌ای مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید جوانان درک کنند که ازدواج مسائل اقتصادی آنان را هم ساماندهی می‌کند، مطرح کرد: باید بر روی این مسأله که ازدواج به تامین معیشت جوانان لطمه وارد نمی‌کند کار شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان باید با دیگر کارگروه‌ها ارتباط منطقی داشته باشد تا موضوع جوانان از ابعاد مختلف اشتغال، امور اجتماعی، بانوان و از مجاری علمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مدیران باید در خصوص ترویج مشارکت اجتماعی جوانان فعالیت کنند چرا که ما امروز مسؤولیت آینده جامعه را نیز بر عهده داریم و باید دقت لازم در این خصوص صورت گیرد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: مدیران باید در جهت جذب جوانان، توسعه کار جوانان و حضور اجتماعی جوانان در صحنه اقدام و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی گفت: اوقات فراغت ایجاد فرصتی برای ساماندهی هیجان جوانان است که باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و مدیران در هر بخش و دستگاهی باید برنامه‌های خود را در خصوص چگونگی بکارگیری جوانان و استفاده از ظرفیت و اوقات فراغت آنان ارائه کنند.

استاندار اصفهان افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت جوانان را مثبت خواند و تصریح کرد: حضور جوانان موفق به منظور الگوسازی در رسانه‌ها بسیار مهم است و صدا و سیما باید در این خصوص به صورت جدی وارد شود.

وی اظهار کرد: اگر به جوانان اطمینان کنیم ضرر نخواهیم کرد چرا که انرژی و ابتکار دارند و باید در منصه ظهور قرار بگیرند و اگر مدیری شجاعانه در این عرصه قدم برداشت حمایت خواهد شد.

نوشتن دیدگاه