پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4115
منتشر شده در جمعه, 15 دی 1396 12:25
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان در اخطاری جدی به مدیران استان:

استاندار اصفهان گفت: دیگر واقعا برایمان قابل تحمل نیست که سرمایه گذار در بروکراسی های اداری استان اصفهان معطل شود برای همین دستور می دهم همه مدیران پاسخ استعلامات را کمتر از 15روز بدهند.

 محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری شهرستان نایین در محل فرمانداری این شهرستان در جمع مسؤولان اظهار داشت: شهر نایین به لحاظ داشتن یک سابقه دیرین فرهنگی، مذهبی و اعتقادی و داشتن مردمی بسیار خوب، مهربان، صمیمی و صادق ظرفیت‌های بسیار بالایی در بحث جذب سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ویژگی‌ها، آنچه که به عنوان سرمایه اصلی در حال حاضر در این منطقه بسیار مورد توجه است، مسئله تاریخ غنی و آثار باستانی و تاریخی و فرهنگ و زندگی مردم این منطقه است که پتانسیل بسیار بالایی را در بحث‌های گردشگری به شهرستان نایین داده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان نایین در سال‌های اخیر متاسفانه نتوانسته همگام با شتاب پیشرفت کشور، پیشرفت داشته باشد و این باعث ایجاد رشد مهاجرت منفی در این شهرستان شده است لذا در این راستا باید در وهله اول، در جهت رشد متوازن و توسعه متقارن استان که طراحی شده حداقل در شهرستان نایین کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت فرش نایین که یک برند قدیمی و جهانی فرش است ادامه داد: در راستای توسعه متقارن بسترهای مختلفی مانند بحث گردشگری مذهبی و تاریخی، همچنین بحث‌های کشاورزی، دامداری، معدن و صنعت، صنایع دستی و فرش دستباف در شهرستان نایین ظرفیت‌هایی برای توسعه و پیشرفت این منطقه است.

مهرعلیزاده افزایش اقامت توریست‌ها در نایین را یکی از راهکارهای رونق گردشگری این شهر دانست و گفت: در طرح‌های احیای بافت فرسوده، یکی از زمینه‌های بسیار خوب رشد توسعه گردشگری در نائین، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه توسعه اماکن جدید گردشگری و بحث هتلینگ است که باعث ایجاد اشتغال‌های پایدار در بحث توریست و گردشگری در نایین است.

وی با تقدیر از راه‌اندازی کارگاه‌های قالی‌بافی متمرکز در نایین گفت: توصیه می‌کنم این کارگاه‌ها را در شهرهای دیگر شهرستان و حتی مراکز دهستان‌ها نیز راه‌اندازی کنند و علاوه بر ایجاد این کارگاه‌ها، فضای داخلی آن و قالی‌بافان را نیز به گونه‌ای آماده کنند که علاوه بر احیای دوباره برند فرش نایین در جهان، زمینه گردشگری بازدید از این کارگاه‌های قالی‌بافی را نیز فراهم کنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر نیز دولت تسهیلات بسیار خوبی را در این زمینه در نظر گرفته که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی بتوانند توسعه پیدا کرده و با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 8 درصد تا 15 درصد باعث رشد شهر و توسعه روستاهای منطقه شوند.

وی با تاکید به کاهش بروکراسی اداری در استان اصفهان گفت: بایستی یک مدیر در سقف اختیارات خود به طور کامل به وظایف خود عمل کرده و سعی کند به نحو مطلوب پاسخ استعلام‌های مردم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدهد.

استاندار اصفهان با اشاره به این که تمام تلاش را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید انجام دهیم ادامه داد: توصیه کردیم و دستور دادیم همه مدیران نباید صدور هیچ مجوزی و دادن پاسخ استعلامی را بیش از 15 روز طولانی کنند و اگر این زمان بیش از این شد، مردم به دفتر بنده مراجعه و پیگیر علت طولانی شدن درخواست خود شوند.

وی با تاکید این موضوع که جذب سرمایه‌گذار برای اشتغال و توسعه استان بسیار مهم است، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور دیگر واقعاً برایمان قابل تحمل نیست که سرمایه‌گذار بخش خصوصی که موتور محرک اصلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رشد اقتصادی است، نا امید شده و در بروکراسی‌های اداری استان اصفهان معطل شود و این گونه رفتار نه از نظر شرعی و عرفی درست است و نه به صلاح بوده و نه از نظر قانونی مجاز بوده و به شدت با آن برخورد می‌شود.

نوشتن دیدگاه