شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3932
منتشر شده در دوشنبه, 29 خرداد 1396 01:10
تعداد دیدگاه: 0
حمله موشکی به دیرالزور

در حالی که تنها تنها 11 روز از حمله وحشیانه عوامل داعش در ترور ناموفق تهران به مردم بی پناه می گذرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی خود به سمت مقر تکفیری ها در سوریه، از انتقام خونین پاسداران انقلاب از این گروهک تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که لحظاتی پیش صادر شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی 17 خردادماه 96 تروریست های تکفیری در تهران که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: "ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد."

بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

گزارش های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه ها و سلاح های آنان دارد.

پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملا روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان هشدار می دهد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می سازد.

به ملّت عظیم الشأن ایران اسلامی اطمینان داده می شود، پاسداران انقلاب به فضل الهی و با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور برای صیانت از امنیت ملی و شکست فتنه ها و پدیده های ضد امنیتی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات متناسب را در دستور کار قرار خواهند داد.

اخبار تکمیلی، متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران رسانده خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

28/3/96

بنا بر این گزارش ، اخبار واصله از دیرالزور حاکی از به هلاکت رسیدن تعداد زیادی(بیش از 370 نفر) از تروریست های دعش همراه با انهدام مقادیر زیادی تجهیزات و تسلیهات نظامی است، همچنین پیش بینی می شود با ورود ارتش سوریه به این منطقه، ارتباط داعش از طریق جاده بوکمال با مرکز سوریه قطع شده و اکنون بازماندگان این گروهک تروریستی در این منطقه در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه در آمده اند.

تاکنون رسانه های مختلف جهان از جمله رویترز، روزنامه صهیونیستی هآرتص، المانیتور، خبرگزاری شین هوا چین ، روزنامه آمریکایی هیل ، سی ان ان عربی، راشاتودی، الجزیره انگلیسی، پرس تی وی و ... به این حمله موشکی واکنش نشان دادند.

بر اساس اظهارات یکی از فرماندهان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تعداد موشک های شلیک شده به سمت مواضع فرماندهی و پشتیبانی تکفیری ها، تعداد 6 فروند بوده که همگی به هدف اصابت کرده و این مواضع را در هم کوبیده است. محسن رضایی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، این حمله را مقدمه ای برای حمله های وسیعتر و شدیدتر به مواضع داعش توسط پاسداران ایرانی خوانده و از آن به عنوان سیلی محکم ملت به گوش تروریست ها یاد کرده است.

یک منبع غیر رسمی در این زمینه تاکید کرد: با توجه به فاصله 650 کیلومتری کرمانشاه تا دیرالزور، موشک قیام با برد 800 کیلومتر نیز کافی بود، ولی استفاده از موشک با برد 2000 کیلومتر در این حمله نظامی ، هشدار به برخی کشورهای عربی منطقه است که فاصله ای کمتر از 2000 کیلومتر با ایران دارند.

نوشتن دیدگاه