شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3108
منتشر شده در سه شنبه, 22 تیر 1395 11:23
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری برای ساماندهی تعطیلات از سوی مجمع تشخیص، گفت: عدم وجود سیاستگذاری تاکنون طرح های مجلس برای ساماندهی تعطیلات را بی نتیجه گذاشته است.

 حمیدرضا فولادگر با اشاره به ضرورت ساماندهی تعطیلات در کشور، گفت: در مجالس هفتم و نهم نمایندگان طرح هایی را در زمینه ساماندهی تعطیلات ارایه کردند اما متاسفانه این طرح ها به دلایل مختلف به نتیجه نرسید زیرا هیچ فصل مشترکی میان نظرات افراد در ساماندهی تعطیلات کشور وجود نداشت.
نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد یا سازمان خاصی بالاتر از دولت و مجلس باید سیاستگذاری درزمینه کاهش تعطیلات را صورت دهد، افزود: به عنوان مثال درحال حاضر مجمع تشخیص به عنوان بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست ها برخی اقدامات را انجام می‌دهد بنابراین درخصوص ساماندهی تعطیلات هم ورود این نهاد ضروری است.
وی با اشاره به اینکه سه دسته تعطیلات مذهبی، ملی و سنتی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: هرکدام از این تعطیلات درجامعه دارای حامیان و مدافعان بسیاری است که با حذف آن مخالفت می‌کنند بنابراین با توجه به اینکه بافت جمهوری اسلامی ایران مذهبی است کاهش تعطیلات دراین حوزه موجب مخالفت های بسیاری از افراد می شود؛ همچنین برای کاهش تعطیلات سنتی و انقلابی نیز موانعی در جامعه وجود دارد.
فولادگر با بیان اینکه تا زمانی که سیاستگذاری درستی در این زمینه صورت نگیرد تعطیلات در کشور ساماندهی نخواهد شد، تاکید کرد: به عنوان مثال در زمان بررسی لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور نمایندگان به منظور ساماندهی تعطیلات پیشنهادی را در مجلس مطرح کردند که 8 ربیع الاول یعنی روز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) به عنوان تعطیلات رسمی محسوب شود که به تصویب رسید اما این لایحه با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.
این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه درمجلس گذشته تعطیلات عید فطر به 2 روز افزایش پیدا کرد، گفت: البته بارها مطرح شده که برای برخی مناسبت ها می توان مراسم خاصی را برگزار کرد اما تعطیل کردن آن روز خاص نیاز نیست، به عنوان نمونه می توان در 25 شوال همزمان با شهادت امام صادق (ع) تنها به برگزاری مراسم سوگواری اکتفا کرد.
وی با انتقاد از اینکه در برخی مقاطع به دلیل تعطیلات پی درپی یک هفته در کشور تعطیل می شود، تصریح کرد: این موضوع سبب اوج مسافرت ها و افزایش ترافیک در جاده‌ها می شود که باید برای جلوگیری از این موضوع سیاستگذاری خاصی انجام شود، علاوه بر این هماهنگ نبودن تعطیلات ایران با سایر کشورهای دنیا نیز امکان همکاری و تعاملات بین المللی را کاهش داده و محدود کرده است؛ بنابراین برای پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات دراین دوره از مجلس باید سیاستگذاری را انجام شود.
نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاستگذاری ها باید درمجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود، تصریح کرد: تا زمانی که این سیاستگذاری ها صورت نگیرد نمی توان ساماندهی تعطیلات را عملیاتی کرد.
طرح ساماندهی تعطیلات درکشور درطی مجالس گذشته مطرح شد اما به دلایلی به نتیجه نرسید، در این زمینه طی روزهای اخیر سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در جدید ترین اظهارنظر گفته است که دولت و مجلس باید تعطیلات را ساماندهی کنند./

نوشتن دیدگاه