شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2972
منتشر شده در چهارشنبه, 26 خرداد 1395 09:11
تعداد دیدگاه: 0
در پی شکایت‌های جدید دولت؛

به‌دنبال شکایت‌های متعدد دولت از کیهان، روز گذشته حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه درباره شکایت‌های مطروحه تفهیم اتهام شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از کیهان، آقای پورمحمدی وزیر دادگستری یکی از شاکیان کیهان است، ایشان با اشاره به چند نمونه از مندرجات روزنامه که در آن برخی از اقدامات دولت نقد شده بود، کیهان را به نشر اکاذیب به‌قصد اضرار متهم کرده است.

نویسنده این تحلیل در روزنامه کیهان در این گزارش که به نوعی شباهت زیادی به یک لایحه دفاعیه دارد،به "گزارش یک فاجعه" اشاره کرد و نوشت: این گزارش صرفاً انعکاس نشست خبری آقای زاکانی نماینده وقت مجلس شورای اسلامی بود که در آن نشست به گوشه‌هایی از تخلفات در قراردادها و معاملات گازی و نفتی و افراد درگیر در آن اشاره کرده بود.

این نویسنده همچنین مدعی شده است: محتوای گزارش «دهن‌کجی لیست اشراف به معیشت مردم» نیز به مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد کشور و بی‌توجهی برخی مسئولین به این مسائل اختصاص داشت. دولتمردان محترم که زمانی از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌بردند، بهتر بود به‌جای شکایت از کیهان و درخواست و فشار شدید برای برخورد با آن، چنانچه پاسخ مستدل و قابل‌قبولی به این مطالب داشتند برای روزنامه ارسال می‌کردند تا درج شده و افکار عمومی به قضاوت بنشینند.

در ادامه این مطلب نیز آمده است: گفتنی است طی ماه‌های اخیر بخش‌های مختلف دولت، شکایت‌های متعددی را علیه کیهان در محاکم مطرح کرده‌اند که کیهان، از این شکایات و پاسخگویی به آن برای آگاهی بیشتر افکار عمومی استقبال می‌کند.

نوشتن دیدگاه