پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2787
منتشر شده در سه شنبه, 21 ارديبهشت 1395 15:14
تعداد دیدگاه: 0
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان:

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: مهمترین وجه تسمیه نامگذاری روز میلاد با سعادت اباعبد الله الحسین(ع) با روز پاسدار این است که امام حسین (ع) همه دارایی و هستی خود را برای دفاع از اصول و ارزش های اسلام در راه خدا نثار کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا،...

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: مهمترین وجه تسمیه نامگذاری روز میلاد با سعادت اباعبد الله الحسین(ع) با روز پاسدار این است که امام حسین (ع) همه دارایی و هستی خود را برای دفاع از اصول و ارزش های اسلام در راه خدا نثار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، سردار پاسدار مجتبی فدا به مناسبت روز پاسدار و میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به همه شیعیان و به ویژه نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: مهمترین وجه تسمیه نامگذاری روز میلاد با سعادت اباعبد الله الحسین(ع) با روز پاسدار این است که امام حسین (ع) همه دارایی و هستی خود را برای دفاع از اصول و ارزش های اسلام در راه خدا نثار کرد، سپاه پاسداران نیز خود را موظف به نثار همه دارایی و هستی خود برای حفظ اسلام، انقلاب و ولایت می داند.

وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران ظرفیت های متعدد خود را در همه ابعاد در خدمت حفظ و حراست از کیان انقلاب و اسلام قرار داده است، گفت: امروز شرایط و ارزش های پاسدار انقلابی همچون ۳۷ سال گذشته و ابتدای تشکیل سپاه در ایران است.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب اسلامی با هدف مقابله با گروهک های ضد انقلاب، در دوران دفاع مقدس برای دفاع از خاک و ناموس و اصول اسلام و جغرافیای جمهوری اسلامی و کیان انقلاب اسلامی به دستور امام راحل وارد عرصه شدند و پس از جنگ تحمیلی در عرصه و میدان سازندگی و سپس برای مقابله با فتنه ها و توطئه های فرهنگی دشمن علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد عملیات شد.
وی تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه در جنگ، سپاه و حفاظت از رجال و شخصیت ها، سپاه و حفاظت هواپیماها، سپاه و سازندگی، سپاه مقابله با هجمه خصمانه فرهنگی دشمن، سپاه و ارتباط با مردم و تشکیل بسیج ده ها میلیونی ، سپاه و مقابله با گروهک های ضد انقلابی و اسلامی تنها بخشی از ظرفیت هایی است که طی ۳۷ سال گذشته در حوزه سپاه پاسداران تشکیل شده است.
فدا افزود: پاسدار انقلابی امروز باید ، شور و نشاط پاسداری،آمادگی همه جانبه، روحیه شهادت طلبی و ایثارگری خود را حفظ کند کما اینکه پاسداران روحیه شهادت طلبی خود را حفظ کرده اند و با حضور داوطلبانه و مجدانه خود در صحنه های نبرد علیه داعش و حراست از حرمین زینبی در سوریه این امر را به اثبات رسانیده اند.
وی با تاکید براینکه همه ظرفیت های بیان شده در شاکله سپاه پاسداران وجود دارد و این ظرفیت ها و ارزش ها سپاه را از دیگر نیروهای مسلح متمایز و شاخص کرده است، گفت:بیانات و فرمایشاتی که امام راحل و رهبری در شان و منزلت پاسداران بیان کرده اند همه حاکی از رضایتمندی از عملکر سپاه و نقش و تاثیر این نهاد انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به فرمایشان امام راحل پیرامون سپاه پاسداران مبنی براینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم بر نمی گردد و رهبری فرمودند سپاه عمود خیمه انقلاب است، اذعان کرد:این موارد ظرفیت های خوبی است که باید به آن توجه کرد، امروز هم سپاه در انجام رسالت کمک و یاری به دستگاه های مختلف کشور در راستای برون رفت از مشکلات و رکود فعلی و نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی، تشکیل بسیج ده ها میلیونی و سازماندهی نهادهای مردمی و راه اندازی تقویت شجره طیبه صالحین و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی آمادگی کامل دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر چرایی هجمه سنگین غرب و دشمن علیه پاسداران از طرق مختلف چون شبکه های اجتماعی و مجازی افزود: سپاه یکی از بازوان اصلی نظام، انقلاب و ولایت است و به واسطه تخریب و تضعیف جایگاه ولایت فقیه و زدن سرشاخه های اصلی متصل به ولایت فقیه از سوی دشمن ، سپاه و پاسداران مدافع حریم انقلاب و ولایت، مورد هجمه قرار گرفته اند.
فدا تصریح کرد: سپاه به دلیل نقش موثر و عدم تاثیر پذیرش و عدم وابستگی به جناح، فرد و گروه خاصی و صرفا دفاع از نظام و ولایت و انقلاب یک ظرفیتی را ایجاد کرده است که دشمن نتوانسته است این سد محکم انقلاب(سپاه پاسداران) را تحمل کند از این رو به سمت تخریب از طریق تخریب و تضعیف پاسداران رفته است .
وی در پایان خطاب به پاسداران توصیه کرد: مهمترین توصیه ای که می توان امروز به همه پاسداران بیان کرد، جمله امام راحل است که « ای پاسداران از پاسداری خود، خوب پاسداری کنید»، پاسداری از شایستگی ها و ارزش ها و اصول پاسداری که سیره ائمه اطهار و شهدا است یک فرض برای همه پاسداران تلقی می شود./

نوشتن دیدگاه