شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23532
منتشر شده در چهارشنبه, 03 اسفند 1401 16:58
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان:

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: باید آیین نامه هایی با دستورالعمل های اجباری و قانونی در زمینه میزان کاشت درخت، متناسب با وسعت زمین در اختیار، توسط شرکت ها و کارخانجات صنعتی آلاینده تعریف و تبیین کرد و بر حسن اجرای این کارنیز نظارت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان به بهانه 15 اسفندماه و روز درختکاری اظهار کرد: سال های سال است که در بدنه دولت و کشور بحث کاشت میلیونی درخت به صورت دستوری مطرح است ولی قطعا نتایج مطلوبی از این روش حاصل نمی شود.
وی با اشاره به اینکه قطعا یکی از مناطقی که باید حتما درخت کاری انجام شود، مناطق صنعتی و شهرک های صنعتی است، گفت: باید توجه داشت که مقررات، ضوابط، قوانین و تعیین شرایط چون اقلیم، نوع درخت مورد نیاز، میزان آب موجود برای آبیاری و ... بصورت دقیق به این مناطق صنعتی و مسئولین مربوطه ارائه شود.
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: باید آیین نامه هایی با دستورالعمل های اجباری و قانونی در زمینه میزان کاشت درخت، متناسب با وسعت زمین در اختیار، توسط شرکت ها و کارخانجات صنعتی آلاینده تعریف و تبیین کرد و بر حسن اجرای این کارنیز نظارت شود.
وی افزود: صرفا کاشت میلیونی درخت در یک برهه‌ی زمان سودمند نبوده و قانون خوبی نیست، چرا که بررسی میزان آب مورد نیاز این درختان کاشته شده و یا نظارت بر نگه داری آن برای سالیان، امری مهمتر است، در ابلاغ چنین طرح ها باید همه جوانب اجرا، تحقق و ماندگاری آن تدقیق شود.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: برای هر منطقه از کشور و استان، نوع درختی که باید کاشته شود، متفاوت است، به طورمثال آیا کاشت درختان سوزنی برگ درامر کاهش آلاینده های صنایع بزرگ مثل فولاد موثر است؟
وی اذعان کرد: دراین میان منابع طبیعی نیز خود باید سهم قابل توجهی در کاشت درختان داشته باشد و همچنین نظارتی دقیقی بر عملکرد رسالت صنایع در کاشت درختان نیز داشته باشد.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: درامر کاشت درخت در کشور، موضوع تامین آب برای آبیاری بسیار مهم است، باید دراین زمینه خلاقیت داشت و به فکر روش‌های نوین چون تصفیه پساب و استفاده از آن در زمینه کاشت درختان در زمین های بایر و حتی اراضی خشک اطراف شهر باشیم.
وی تذکر داد: متاسفانه طی سالیان گذشته آنگونه که شایسته و بایسته بوده است در زمینه منابع طبیعی و ایجاد فضاهای سبز و کاشت درخت در کشور طرح های خوبی را اجرایی نکردیم و دراین زمینه نقص و ضعف داریم که باید اصلاح شود.
درابتدای این دیدار، ابوطالب امینی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، به تشریح و بیان سیاست ها، اقدامات این اداره کل در سطح استان پرداخت و بر موضوع اجرای طرح «کاشت مردمی یک میلیارد درخت» تاکید و گفت: تا چند سال آینده این موضوع در دستور کار کشور است و کمیته های مختلف برای تبیین و بررسی ابعاد و شرایط حاکم بر اقصی نقاط کشور برای تحقق این طرح تشکیل شده است.
امینی، سهم استان اصفهان را کاشت سالی 4الی 5 میلیون درخت به مدت چهار سال با همراهی مردم، مراکز صنعتی و ارگان ها دانست./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه