چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22814
منتشر شده در شنبه, 12 آذر 1401 11:11
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به سفر هیئت سیاسی-تجاری اصفهان به کشور روسیه، توسعه تعاملات در چهار محور اقتصاد وبازرگانی، خدمات شهری،گردشگری و همکاری های علمی، فناوری و دانش بنیان را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مجید شمس مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به برنامه های گسترده دولت سیزدهم به منظور تقویت همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: توسعه اقتصاد خارجی استان ها از جمله این برنامه ها است و از جمله مهم ترین مقاصد هدف تجاری و اقتصادی، کشور روسیه است.
وی افزود: با تأکید مسئولان ارشد دولت و پیگیری های وزارت امور خارجه و وزارت کشور، تاکنون چندین استان کشور با برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان های مرتبط با توانمندی ها و ظرفیت های خود درکشور روسیه، همکاری های خوبی را آغاز نموده اند.
شمس با اشاره به سفر هیئت روسی طی مدت اخیر به اصفهان و آشنایی با ظرفیت های تجاری و اقتصادی استان، تصریح کرد: به دنبال این دیدار، مقامات استان های سن پترزبورگ و مسکو با دعوت از هیئت تجاری و اقتصادی استان اصفهان خواستار توسعه روابط دوجانبه شدند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، اضافه کرد: با پیگیری های مستمر، مکاتبات و تقبّل هزینه های سفر توسط طرف های روسی و به رغم برودت شدید هوا در این ایام در این کشور، هیئت اصفهانی متشکل از نمایندگان بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و مراکز علمی و فناوری استان به سرپرستی استاندار اصفهان و در معیّت معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، به دو استان سن پترزبورگ و مسکو سفر نمودند.
وی با اشاره به تعریف چهار راهبرد اساسی به منظور انجام این سفر، گفت: در هرحوزه نقشه راهی مشخص طراحی شده است که مورد امضاء استاندار اصفهان و مقام دولتی متناظر در هر یک از استان های سن پترزبورگ و مسکو قرار می گیرد.
شمس، نخستین رویکرد سفر را در بخش های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری وکشاورزی عنوان کرد و افزود: در این حوزه هماهنگی جهت تأسیس دفتر نمایندگی سرای تجاری دائمی میان اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی مسکو و سن پترزبورگ منعقد می شود تا شاهد ارتباط مؤثر و مستمر تجاری و اداری میان اصفهان و روسیه باشیم.
وی جذب سرمایه‌گذار را یکی از رویکردهای اصلی این سفر دانست و اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مهم و باحضور اعضای هیئت تجاری طرفین، زمینه های جذب سرمایه گذار در پروژه های مختلف بررسی و تبادل اطلاعات مناسبی میان اصفهان و دو استان سن پترزبورگ و مسکو برقرار می شود.
وی رویکرد دوم این سفر را بخش مدیریت خدمات شهری عنوان کرد وگفت: در این حوزه استاندار اصفهان و تیم همراه از پروژه های مختلف دو استان سن پترزبورگ و مسکو بازدید خواهندکرد و درخصوص مسائلی از جمله حمل و نقل، زیباسازی و مدیریت شهری و محیط زیست شهری تبادل تجربه خواهد شد.
شمس بیان کرد: رویکرد سوم این سفر، توسعه مباحث گردشگری برمبنای سند آمایش استان اصفهان است که در این خصوص پیش از این جلسات متعددی میان طرفین و به صورت مجازی برگزار شده و در این سفر تلاش می شود تا با ارائه نتایج این جلسات به صورت پیشنهاد و نقشه راه، زمینه سفرگردشگران روسی به اصفهان بیش از پیش فراهم گردد.
وی رویکرد چهارم سفر هیئت سیاسی_تجاری استان اصفهان به کشور روسیه را ورود به مباحث علمی، فناوری و دانش بنیان دانست و اظهارکرد: در این عرصه ضمن بازدید وآشنایی با شرکت های فعال این حوزه در دو استان مقصد در کشور روسیه، دو تفاهم نامه میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک های علم و فناوری سن پترزبورگ و مسکو به امضاء خواهد رسید.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان اضافه کرد: در این حوزه، دو دانشگاه در مسکو و یک دانشگاه سن پترزبورگ، با دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری مشترک را به امضاء خواهند رساند.
شمس خاطرنشان کرد: امیدواریم آنگونه که برنامه ریزی شده است این سفر منجر به تبادلات و تعاملات بیشتر تجاری و اقتصادی میان اصفهان و کشور روسیه گردد و مردم استان از نتایج این اقدام بین المللی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی بهره مند گردند./انتهای پیام

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان

نوشتن دیدگاه