پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22738
منتشر شده در سه شنبه, 01 آذر 1401 17:16
تعداد دیدگاه: 0
عموئی:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و اروپا وجود نداشته است، گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی یک فرار به جلو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوالفضل عموئی در خصوص تعلیق تماس مستقیم پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران، گفت: از نگاه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و اروپا وجود نداشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال گذشته پارلمان اروپا بود که درخواست کرد هیاتی را به ایران اعزام کند اما به دلیل قطعنامه‌های مداخله گرایانه و مبتنی براخبار غلط (فیک نیوز)، با انجام این سفر موافقت نشد.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از اعضای این پارلمان از جمله رئیس آن تحت تاثیر القائات و اخبار گروهای ضدایرانی در اروپا قرار گرفته‌اند و سعی می‌کنند بر طبل تو خالی فشار سیاسی بر ایران بنوازند که البته اثر چندانی ندارد.

عموئی همچنین اظهار کرد: کارشناسان البته می‌دانند که پارلمان اروپا در تعیین تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپا چندان اثربخش نیست و حتی قطعنامه‌های آن از لحاظ قانونی الزام آور نیست. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با مجالس مختلفی در کشورهای دنیا تعامل دارد و پیام ارسال و دریافت و همچنین هیأت تبادل می‌کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه