کد خبر: 22304
منتشر شده در دوشنبه, 11 مهر 1401 12:04
تعداد دیدگاه: 0

استاندار اصفهان گفت: رویکرد ما توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان است لذا درصدد هستیم تا اصفهان در آینده اکوسیستم عرضه فناوری کشور و منطقه گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در سومین نشست قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی نیازهای صنایع و سازمان های استان است، بیان کرد: باتوجه به تجربیات گذشته این نگرانی وجود دارد که برخی سیاست گذاری ها تحت تاثیر تغییر مسئولان قرار بگیرد؛ لذا برای پیشگیری مخاطرات احتمالی بایستی برنامه بلند مدت داشته باشیم و بخش خصوصی را در امور مختلف سهیم کنیم.
وی عنوان کرد: رویکرد ما توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان است لذا درصدد هستیم تا اصفهان در آینده اکوسیستم عرضه فناوری کشور و منطقه گردد. از این رو حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان در دستور کار است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تشکیل کمیته مرتبط برای آسان سازی امور و فعالیت های مبتنی بر دانش بنیان در این استان ضروری است، تصریح کرد: تمامی اقدامات باید برای ارتقاء اقتصاد این بخش و فعالیت بیشتر فعالان این عرصه باشد.
دکتر مرتضوی با تاکید بر اینکه فناوری های نوین و دانش بنیان باید در زمینه تولید و صنایع بیش از گذشته استفاده شود عنوان کرد: این مهم رونق اقتصادی را در استان و در پی آن در سطح کشور به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: مباحث دانش بنیان از اصلی ترین سیاست های سال های اخیر بوده که امسال نیز در شعار سال وجود دارد لذا همت و تلاش برای تحقق آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از مصوبات این جلسه در خصوص کمبود فضای فیزیکی برای ایجاد و توسعه شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان است؛ در این راستا مقرر شد: به دلیل محدودیت فضای فیزیکی شهرک علمی تحقیقاتی این منطقه و سایر مراکز رشد دانشگاهی استان و نیاز جدی به فضای اداری و کارگاهی برای استقرار شرکت ها و موسسه های فناور، تمام دستگاه ها و سازمان ها موظفند فضای اداری و کارگاهی مازاد خود را در اختیار شهرک علمی و تحقیقاتی و سایر مراکز مشابه قرار دهند.
همچنین در این جلسه تاکید شد: دادگستری استان یک شعبه امور قضایی مرتبط با مجموعه های دانش بنیان تشکیل دهد تا امور حقوقی آنها در مدت زمان کمتری پیگیری گردد.
با توجه به ضعف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان بعنوان مولفه مهم اقتصاد مقاومتی و عدم شناخت جامعه هدف از نقش آفرینان این عرصه و ناچیز بودن سهم شرکت های دانش بنیان از اقتصاد کشور، در این نشست تصویب شد: سازمان صداوسیمای استان اصفهان جهت ترویج گفتمان و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان در استان به عنوان مولفه مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت و تشویق نقش آفرینان آن حداقل۱۰۰ ساعت برنامه آموزشی با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر مراکز رشد و نوآوری و فناوری استان تهیه و در ساعت مناسب پخش نمایند. همچنین سایر سازمان های متولی نظیر شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش محتوای فرهنگ ساز برای مخاطبان جهت شناخت صحیح اقتصاد دانش بنیان تولید و در مناسبت ها و اماکن مناسب پخش نماید./انتهای پیام