پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2203
منتشر شده در جمعه, 20 شهریور 1394 18:12
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: نظارت استصوابی یعنی طلب درستی انتخابات و ورود افراد شایسته به انتخابات و در نتیجه برگزاری درست انتخابات و اگر فردی ضد انقلاب و خطاکار بخواهد وارد انتخابات شود باید از او جلوگیری شود. آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه اصفهان گفت: مهم‌ترین معجزه...

 

امام جمعه اصفهان گفت: نظارت استصوابی یعنی طلب درستی انتخابات و ورود افراد شایسته به انتخابات و در نتیجه برگزاری درست انتخابات و اگر فردی ضد انقلاب و خطاکار بخواهد وارد انتخابات شود باید از او جلوگیری شود.

 آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه اصفهان گفت: مهم‌ترین معجزه پیامبر اکرم(ص) معجزه قرآن کریم است که هم از نظر لفظ و انشاء و هم از نظر ترکیب عبارات معجزه است.

وی با اشاره به هجو انسان در نوشتن یک آیه از قرآن کریم، افزود: هیچ بشری نتوانسته چیزی به قرآن اضافه کند و خداوند در این باره می‌فرماید اگر همه دانشمندان شما هم جمع شوند نمی‌توانند یک آیه مثل و مانند آیات قرآن کریم بیاورند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: قرآن در زمان نزول به شدت با خرافی‌گری و بت‌پرستی به صورت داستان مبارزه می‌کرد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی اظهار داشت: امام جمعه تبریز که من نیز در پای درس ایشان در نجف اشرف بودم یکی از افراد بزرگ و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی بوده است که حقیقتاً زبان اسلام در توصیف این بزرگوار قاصر است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد:‌ از خداوند می‌خواهیم روح این مرد بزرگ را با اباعبدالله الحسین(ع) محشور و منافقین را در سراسر جهان ریشه‌کن کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تبیین کرد: شهادت حضرت جواد الائمه(ع) یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته است که ایشان یک ماه مانده به آخر سال قمری به شهادت رسیدند.

وی متذکر شد: حضرت جوادالائمه(ع) در سال 195 هجری قمری از مادری به نام سبیکه و امام رضا (ع) متولد و در سن 5 سالگی پدرشان به ایران تبعید شد؛ امام رضا (ع) به مدت دو سال در ایران تبعید بودند و در نهایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا (س) تأکید کرد: عقد این دو بزرگوار در مسجد بسته شد و پیامبر(ص) در مورد ایشان فرمودند ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را خداوند در عرش بسته و دست من نبوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: باید از ازدواج و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و ساده زندگی کنیم، چراکه زندگی‌های برزرق و برق امروز فاجعه‌آفرین است.

آیت‌الله طباطبایی افزود: در اوایل انقلاب ازدواج‌ها و جهیزیه‌ها بسیار ساده‌تر بود اما روز به روز داریم از آن ساده‌زیستی‌ها فاصله می‌گیریم، چراکه مهریه‌ها افزایش و جهیزیه‌ها مفصل‌تر شده است.

وی افزود: طلاق‌ها افزایش پیدا کرده و متأ‌سفانه سن ازدواج بالا رفته است و باید زندگی‌ها و ازدواج‌ها را ساده‌تر برگزار کنیم، چراکه در صورت ازدواج نکردن جوانان جامعه دچار مفسده می‌شود و این فساد فراگیر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در هر 5 ازدواج یک طلاق در اصفهان است و یکی از اشتباهات ما در چند سال اخیر این بوده که اولویت اشتغال را برای مردان نداده‌ایم و این موجب شده تا بسیاری از مردان شغل نداشته باشند و در نتیجه ازدواج نکنند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: مذاکره با آمریکا نباید غیر از مسئله هسته‌ای باشد و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم مکرراً به آن تأکید داشته‌اند.

آیت‌الله طباطبایی در ادامه با اشاره به شورای نگهبان بیان داشت: در قانون اساسی آمده است که شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت داشته باشد اما متأسفانه برخی آن را فقط نگاه کردن می‌دانند و نه نظارت کردن، چراکه نظارت به معنای جلوگیری از خطاها در انتخابات است.

وی در ادامه عنوان کرد: نظارت استصوابی یعنی طلب درستی انتخابات و ورود افراد شایسته به انتخابات و در نتیجه برگزاری درست انتخابات و اگر فردی ضد انقلاب و خطاکار بخواهد وارد انتخابات شود باید از او جلوگیری شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: از اوایل انقلاب گروه‌هایی مخالف نظارت شورای نگهبان بودند، چراکه می‌خواستند عده‌ای را کاندید کنند که شرایط انتخابات را نداشتند، بنابراین امام خمینی(ره) فرمودند شورای نگهبان حافظ انقلاب است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: گروه‌هایی که مخالف این سخن امام خمینی (ره) بودند صدها بار خلاف نظر ایشان را بازگو کرده‌اند و گفته‌اند که نباید نظارت استصوابی وجود داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: امیدواریم بتوانیم از جشن عاطفه‌ها آبرومند بیرون بیاییم و به کسانی که امکانات تحصیلی ندارند کمک کنیم، چراکه گاهی همین‌ها برای جامعه ما ارزش بیشتری خواهند داشت و در آینده دکترها و علمای این جامعه خواهند بود.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه