پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21814
منتشر شده در یکشنبه, 05 تیر 1401 13:59
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

نشست مشترک رییس کل دادگستری و مسؤولان عالی قضایی استان با اعضای انجمن همبستگی خانواده شهدا در سومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان با اشاره به جملاتی از حضرت امیرالمومنین(ع) در تجلیل از مقام شهدای جنگ صفین بيان داشت: امير المومنين علي (ع) در شان شهداي جنگ صفين فرمودند: «بندگان نيك خدا به سرعت عزم بر كوچ گرفتند و متاع اندك دنياى فانى را با سرمايه فراوان آخرتِ ماندگار، مبادله نمودند. به خدا سوگند! آنها به لقاى پروردگار نايل شدند و خدا پاداش شان را به طور كامل عطا فرمود»

وي افزود: وظيفه همه ماست که به یاد شهیدان باشیم و به راهشان اقتدا کنیم و اگر منحرف شویم مشمول لطف و عنایت پروردگار نخواهیم شد و در قيامت بدون شك بايد پاسخگوي شهدا باشيم.

ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و یاران ایشان تأکید کرد: همچنان برخی اندیشه ها و ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار ناشناخته است؛ اندیشه هایی که می تواند نجات بخش کشور در عبور از مسیرهای پر پیچ و خم سياسي، اقتصادي و اجتماعي باشد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به سخناني از شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به كلام شهيد والامقام آيت الله بهشتي كه فرمود: «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند» اگر می‌خواهیم جاودانگی، ماندگاری، عظمت و عزت پیدا کنیم باید در مسیری حرکت کنیم که به عاشورا، غدیر و نهضت ها و جنبش ها و خیزش های بزرگ اسلامی در طول تاریخ ختم مي شود و در این مسیر ثابت قدم باشیم چرا که مؤمنان واقعی آنهايي هستند که ایمان آوردند و لحظه‌ای در ایمانشان تردید نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز آن چیزی که رزمندگان ما را مدد کرد و در لحظات سخت به داد ما رسید، نه ابزار مادی بلکه سوز و آه و معنویت و دعا و صفا و یکرنگی و ایمان بود و ثمره آن خدایی شدن از دل معبرها بود و امروز هم خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران چراغ راه ملت و پرچمداران و علمداران قافله و كاروان پيروان راستين راه نوراني شهدا هستند.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه به مشکلات عمومی کشور نیز اشاره داشت و گفت: البته به طور عمومی مشکلات و کمبودهایی در کشور وجود دارد و سختی ها و گرفتاری ها همیشه بوده و خواهد بود، ولی متأسفانه افرادی بوده و هستند که هیچ توجهی به دستاوردها نداشته و انواع و اقسام کارشکنی ها و حرمت شکنی ها را نیز انجام می‌دهند، اما صاحبان اصلی انقلاب خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند که امروز هم از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه غصه می‌خورند و اگر مطالبه یا انتقادی می کنند، حق دارند و انسان وقتی در مقابل عظمت و پايداري این خانواده شهدا قرار می گیرد از وجود چنين استوره هايي به خود مي بالد و افتخار مي كند.

گفتنی است در ادامه این نشست به سؤالات و درخواست های حقوقی حاضران نیز پاسخ داده شد و دستوراتي در جهت رفع برخي از اين مسائل صادر شد./ دادگستری کل استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه