شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21657
منتشر شده در سه شنبه, 03 خرداد 1401 13:57
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل شورای معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد گفت: بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل شورای معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ با تاکید بر اهمیت کتاب و مطالعه بیان کرد: کتاب باعث رشد انسان است و علم در بطن کتاب گنجانده شده است، با مطالعه کتاب های شیرین علمی انگیزه مطالعه در افراد ایجاد می شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بایستی متناسب با نیاز جامعه هر منطقه، کتاب های ارزشمند و مفید در کتابخانه ها گردآوری و به مردم معرفی شود در غیر اینصورت باعث هدر رفت سرمایه بیت المال می شود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به مهم ترین سفارش و دغدغه مقام معظم رهبری یعنی مطالعه و کتابخوانی گفت: برای تشویق مردم به کتابخوانی، خود اهل کتاب باشید، ارائه کتاب های خوب با محتوای صحیح به مراجعه کنندگان و ارباب رجوع، آموزش استفاده صحیح از کتاب و آموزش اصول مطالعه کتاب باید از مهم ترین برنامه ها در کتابخانه های عمومی باشد.
وی با تاکید بر لزوم ترغیب نسل جوان به کتاب‌خوانی اظهار کرد: ما باید کودکان و جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم و بحث کتابخوانی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه جای کتاب را هیچ چیز نمی گیرد، گفت: انشاالله بتوانیم در راستای تشویق و ترغیب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی گام برداریم چون بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
در ابتدای این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان پرداخت و گفت: در 108 شهر از کل 116 شهر استان، انجمن کتابخانه های عمومی فعال هستند.
وی با اشاره به مهم ترین شاخص ها در باب کتابخانه های عمومی از جمله تعداد عضو، تعداد امانت، انجام فعالیت های فرهنگی افزود: استان اصفهان با دارا بودن 212 باب کتابخانه عمومی نهادی، 92 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و مجموعا با 304 باب کتابخانه عمومی، رتبه اول کشور در تعداد کتابخانه های عمومی می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی تصریح کرد: تمام تلاش و سعی مجموعه کتابخانه های عمومی اصفهان تبدیل کتابخانه ها به مجموعه های فرهنگی جهت توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی است./ شمیم ولایت

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه