جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21604
منتشر شده در شنبه, 24 ارديبهشت 1401 15:56
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با نخبگان اصفهان با یادآوری این مهم که باید فضایی باز شود تا در رابطه ای تنگاتنگ و صمیمی در جهت تحقق آرمانهای دانشگاههای تراز انقلاب حرکت کنیم اظهار داشت: از بسیاری از ظرفیت‌های ویژه استفاده نمی شود و کمتر از راه حل های جامعه نخبگانی و سرمایه های...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر مرتضوی با تاکید براینکه باید نگاه ویژه‌ به نخبگان را روی میز بیاوریم تا تعلق خاطر نخبگان به جامعه و کشور بیشتر شود ابراز داشت: هیچ چیزی شیرین از این نیست که ثمره اندوخته علمی و دانشی یک فرد در کشور خودش استفاده شود و باید شرایطی فراهم شود تا جامعه نخبگانی در کارگروه های ویژه وارد عرصه فعالیت و ارایه راهکار شوند و با نگاه عالمانه خود به حل مشکلات و مسائل کشور کمک کنند.
مقام عالی دولت در استان گفت: جامعه دانشگاهی و نخبگان باید اعتماد جامعه مخاطب را به خود جلب کنند و اگر نخبه ای نتواند این کار را بکند، باید به نخبگی خود شک کند.
وی با تاکید براینکه نگاه اعتماد آفرین باید توسط خود نخبگان ایجاد شود و جامعه نخبگانی خود باید تمام جامعه را بکار بگیرد نه اینکه فقط خودش به کار گرفته شود متذکر شد: نخبگان باید اثر گذاری مثبت پیرامون خود داشته باشند و نگاهشان به مسائل مسئولانه و از سر دستگیری به جامعه باشد در غیر اینصورت با خیلی از موجودات خداوند فرقی نمی کنیم.
استاندار اصفهان اضافه کرد: بایستی سرمایه های انسانی و داشته های صنعتی و علمی خود که بسیاری از آنها ستودنی است را قدر بدانیم و خود را باور کنیم و با حرفهای دلسرد کننده دیگران اعتماد، قدرت، باورهای راسخ خود را از دست ندهیم.
دکتر مرتضوی با تبیین این موضوع که اکنون باید با استفاده از کارگروه های ویژه، نخبگان وارد عمل شوند تا جهش چشمگیری را شاهد باشیم افزود: جامعه نخبگانی ایران در دنیا باور شده است وگرنه بیگانگان با شما مقابله و رقابت نمی کردند بنابراین اخبار مثبت را بیشتر از گذشته منتشر و منعکس کنیم و کمتر تحت تاثیر فضاهای اخبار منفی و دلسرد کننده قرار بگیریم تا دوباره روحیه اعتماد و امید در جامعه زنده شود.
وی خطاب به نخبگان تاکید کرد: گوهر علم و نخبگی خود را با تبلیغات سو دشمنان و بیگانگان از دست ندهید./ اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه