جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21579
منتشر شده در یکشنبه, 18 ارديبهشت 1401 16:00
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

دکتر سید رضا مرتضوی در نشست شورای اداری استان اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: وضعیت پروژه های نیمه تمام استان مورد بررسی قرار گرفته تا در سفر رئیس جمهور به استان، برنامه ریزی تکمیل و تامین اعتبار آن صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، وی بیان کرد: تحقق اعتبار مورد نیاز امکان پذیر نبوده و بر این اساس اولویت بندی نسبت به طرح‌های ضروری صورت گرفته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ضرورت ها و نیازهای استان جمع بندی و مصوبات مورد پیش بینی قرار گرفته، تصریح‌کرد: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان، موضوعات مطرح و برای آن تصمیم گیری می‌شود.
وی تلاش همه دستگاه‌ها برای میزبانی از سفر و انجام فرآیند آن را خواستار شد و اظهار داشت: نهادهای امنیتی، دستگاه‌های پشتیبانی کننده و ادارات دولتی تمهیدات لازم را بیاندیشند.
مرتضوی به موضوع حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: این اقدام جزو ضرورت‌های کشور برای مدیریت منابع بیت المال و پیشگیری از اتلاف سرمایه است و اختصاص یارانه پنهان از گذشته تاکنون اشتباه بوده و این موضوع در این دولت در حال اصلاح است.
وی ادامه داد: دولت نابسمانی ها و مشکلات ناشی از آن را قبول کرده تا بتواند وضع بهتری را برای مردم ایجاد کند و به همین خاطر تبیین گری و بیان واقعیت ها ضرورت دارد.
استاندار اصفهان همکاری نهادهای اداری در قرارگاه عدالت اقتصادی را خواستار شد و ادامه داد: تشکیل این قرارگاه به تصمیم سازی و اطلاع رسانی و کمک به تحقق خدمت به مردم موثر خواهد بود.
وی به جنگ شناختی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده، از این رو باید همه متولیان امر نقش خود را ایفا و در رفع معضلات اجتماعی و آسیب های آن تلاش کنند.
مرتضوی دفاع از کیان خانواده را مهم خواند و افزود: اگر نسبت به نیازها و دغدغه های جامعه بی تفاوت باشیم آنگاه دشمن از این فرصت‌ها استفاده کرده و جامعه را از مسیر واقعی دور می‌کند.
وی غفلت از حوزه فرهنگی را آسیب‌ساز دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های عمومی و فرهنگی موثر مثل جزءخوانی قرآن در چهارباغ رضایتمندی زیادی را به همراه داشت و استقبال خوبی هم از سوی مردم ایجاد کرد.
مقام عالی حاکمیت در استان اصفهان به موضوع مدیریت انرژی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تولید انرژی تجدید پذیر اولویت مدیریت استان قرار گرفته و با انعقاد قرارداد با شرکت‌های فعال در این حوزه امکان ۴۵۰۰ مگاوات انرژی را فراهم می‌سازد.
وی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای جامعه را نیز موثر خواند و افزود: باید انگیزه در تحقق شعار سال در صاحبان فکر و اندیشه ایجاد شود و همه دستگاه ها به اندازه خود سهم دارند./ اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه