جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21512
منتشر شده در دوشنبه, 29 فروردين 1401 15:39
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: رویکرد فرماندهی امروز ارتش بر خلاف ارتش‌های دیگر جهان که حرکت آنها تجلی خشونت و فساد است، رویکرد تقویت و ارتقای معنویت نیروها و روحیه سراسر تواضع و فروتنی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدرضا مرتضوی صبح دوشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح اصفهان که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، ضمن تبریک این روز و همچنین میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی در کشور را مرهون زحمات و رشادت‌های یگان‌های نظامی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج هستیم، اظهار داشت: ارتش مجموعه‌ای در چارچوب معارف الهی و اهل بیت (ع) است و از این رو ارتشیان سربازان اسلام هستند.

وی با تاکید بر اینکه فرماندهی ارتش نایب ولی عصر است که استقرار نظام اسلامی را بر عهده دارد، افزود: مبارزه و تلاش ارتش برای سربازی در دفاع از حضرت ولی عصر (عج) بوده است که حضرت امام (ره) در آن پیام تاریخی به این نکته اشاره کردند و وجود فرماندهان بزرگ و شهدایی که در طول دوران شکوهمند انقلاب اسلامی تقدیم نظام و انقلاب شده نیز موید همین مسئله است.

استاندار اصفهان با اشاره به شهادت فرماندهان و امیران ارتش در هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: تقدیم شهیدانی مانند بابایی، فکوری و ستاری و … گویای این مدعا است که تواضع، فروتنی، دوری از نام و نشان و آمادگی برای فداکاری و جانفشانی از ویژگی‌های بزرگ‌مردان ارتش است.

ارتش ایران مستقل است

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود: این یگان ۲۰۰ هزار نفر جانباز داشته و همواره با شعار ارتش فدای ملت برای امنیت کشور تلاش کرده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و تنها شرق و غرب را مدیریت نمی‌کند، ادامه داد: رویکرد فرماندهی امروز ارتش بر خلاف ارتش‌های دیگر جهان که حرکت آنها تجلی خشونت و فساد است، رویکرد تقویت و ارتقای معنویت نیروها و روحیه سراسر تواضع و فروتنی است.

وی همچنین به اقدامات ارتش در بحران‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: همواره ارتش در همه حوادث حضور پررنگ داشته و در بسیاری از حوادث نیز قبل از نیروهای امدادی در محل حضور داشته است.

ارتش در دوران کرونا به مردم حس آرامش داد

استاندار اصفهان با بیان اینکه فعالیت ارتش در زمینه مقابله با بیماری کرونا منجر به ایجاد امنیت و احساس آرامش مردم در همه نقاط کشور شد، تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ارتش در بزنگاه‌ها قابل تکیه است و مصداق شعار ارتش فدای ملت است که در طول تاریخ مصادیق بسیاری دارد.

همچنین امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در این مراسم با بیان اینکه بی شک اعتلای امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگران و صبر خانواده ایشان است، گفت :۲۹ فروردین یادآور نظامیانی است که جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا از میان ایران اسلامی دفاع کنند./ مهر

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه