پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21017
منتشر شده در چهارشنبه, 26 آبان 1400 11:03
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده سپاه استان اصفهان :

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: باتوجه به آغاز هفته بسیج، برنامه‌های مختلف زیادی برای آن در نظرگرفته‌ایم که در اولین روز آن شاهد تجلیل از شهدای اصفهان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سردار مجتبی فدا در نشست خبری ویژه هفته بسیج اظهار داشت: آمریکایی‌ها دیگر امکان اجرای ماموریت‌های خود را در دل منطقه ندارند. روحیه بسیجی چنان امکانی را فراهم ساخته که جبهه مقاومت‌های مردمی در منطقه شکل بگیرد و بدین وسیله توطئه‌های دشمن خنثی شود.

وی با اشاره به هفته بسیج و برنامه‌های آن بیان کرد: باتوجه به آغاز هفته بسیج، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که در نخستین روز آن شاهد تجلیل از شهدای اصفهان و تجدید میثاق با شهیدان ایثارگر روزگار گذشته بالاخص 25 آبان هستیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: حضور پاسداران سپاه در مساجد و محلات و اجرای پویش نصب عکس شهدا در محلات یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است. همچنین نزدیک به 12هزار آلبوم شهدا توسط دانش آموزان اصفهانی تهیه شده که قرار است 9000 آلبوم آن به خانواده‌ها اهدا و مابقی در مدارس و آموزش و پرورش قرار بگیرد چرا که یک ششم شهدای دانش آموز از استان اصفهان هستند.

وی عنوان کرد: از امروز اردوی راهیان نور دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش اصفهان شروع شده که مخاطبان می‌توانند در قالب فضای مجازی از بیانات رزمندگان دفاع مقدس استفاده کنند. درصورت فراهم شدن شرایط، قصد داریم تا این اردوی آموزشی را به صورت حضوری برگزار نماییم.

سردار فدا عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برای هفته بسیج درنظر گرفته‌ایم تجلیل از پایگاه‌های بسیج نمونه استان اصفهان بوده که در طول مدت‌های سپری شده توانستند مقامات خوبی را کسب نمایند و ما نیز قصد داریم تا از چنین پایگاه‌های فعالی در جشنواره مالک اشتر که ویژه هفته بسیج طراحی شده است تقدیر و تجلیل به عمل آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت هفنه بسیج، برنامه‌ای برای نکوداشت نماز خواهیم داشت چراکه فرهنگ سپاه برمبنای معنویات، ارتباط با خدا و نماز استوار بوده که در این مراسم امام جمعه اصفهان حاضر می‌شوند و در این موضوع خطبه‌هایی نطق خواهند کرد. لازم به ذکر است این مراسم روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: در این هفته به سرکشی و بازدید از پایگاه‌های بسیج خواهیم پرداخت و در همایش ویژه‌ای از پیشکسوتان بسیجی که در گذشته فعالیت‌های خوبی انجام داده‌‌اند تجلیل خواهیم نمود که این مراسم نیز روز پنج‌شنبه خواهد بود.

وی افزود: اتفاق خوبی که قرار است در این مدت انجام شود افتتاح 400نیروگاه خورشیدی 5کیلوبایت بوده که از جمله 800 نیروگاه اصفهان خواهد شد. در زمانی که آب نیست این موضوع می‌تواند منبع درآمد خوبی برای مردمان شرق اصفهان باشد چراکه از تخلیه مردم روستاها می‌تواند جلوگیری کند و افتتاح آن با حضور سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور خواهد بود.

سردار فدا گفت: نزدیک به 300نشست تخصصی تحکیم بنیان خانواده قرار است در محلات برگزار کنیم و در این راستا با خانواده شهدا، جانبازان و علما دیدار داشته باشیم. همچنین 300یادواره شهدای بسیج نیز در محلات به عنوان برنامه شهیدانه اصفهان برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: باظرفیت‌سازی که در بسیج ادارات درنظر گرفته شده، در هفته بسیج میز خدمت ادارات به مناطق مختلف منتقل خواهد شد که به رفع مشکل مردم پرداخته شود و همینطور برای مردمان شرق نیر هرگونه کمک لازم باشد اعلام آمادگی می‌نماییم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: در این مدت رزمایش سراسری خواهیم داشت که گردان‌های مختلف سایبری درگیر نمائیم همچنین ایستگاه‌های نوا و نما را مجددا برپا می‌کنیم و بین پایگاه‌های بسیج نیز مسابقات علمی خواهیم داشت.

وی افزود: برای خاتمه طرح واکسیناسیون اصفهان که همچنان 25درصد از آنان واکسینه نشده‌اند طرح خوبی داریم تا در این راستا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک کنیم. ما در ایام کرونا بخش اعظم کمک های خود را برای مردمان شرق اصفهان واریز کردیم که از جمله آنان می‌توان به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده‌های نیازمند اشاره کرد.

سردار فدا گفت: آخرین زلزله‌ای که در کشور سنگین بود زمین لرزه سی‌سخت بود که در آنجا مشغول خانه سازی شدیم و توانستیم به تعهدات خود عمل کنیم و تمام خانه‌هایی که تعهد کرده بودیم را هفته دیگر به مردمان آن‌جا تحویل خواهیم داد. حدود 10 خانه احداثی و 50 خانه تعمیراتی ازجمله تعهد ما بود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فرهنگ بسیج و راه و خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کماکان پایبند و وفادار و همیشه در صحنه حاضر باشیم./ تسنیم

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه