شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20783
منتشر شده در چهارشنبه, 07 مهر 1400 09:48
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی :

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، کلنگ زنی های بی مطالعه، بدون پستوانه مالی و بدون مجوز را نه تنها به نفع مردم ندانست، که گفت: این کلنگ زنی ها بیشتر به ضرر مردم خواهد بود تا به سود آن ها.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسین رجایی در جمع خبرنگاران عملکرد یکساله خود را در دو حوزه ملی و منطقه ای بیان کرد و افزود در دوره یکسال خدمت بنده مجلس چند طرح عالی مصوب کرد که به ایجاد تحول در کشور شدکه صورت کلی به چند نمونه آنها پرداخت

حسین رجایی اولین قانون را طرح اقدام متقابل ایران در مقابل تحریم‌ها بیان کرد و افزود با تصویب این طرح در مجلس دولت جدید بایک فراغت خاطر موارد سیاست خارجه را پیگیری می کند.

رجایی افزود متاسفانه سیاست خارجه دولت قبل بخاطر بعضی از دیدگاه‌های سیاسی که نشات گرفته از یک نگاه غرب گرا بود یکسری مشکل ها و چالش‌ها در کشور ایجاد می‌کرد که با تصویب این قانون مانع وقوع خیلی از اتفاقات شد .

وی بابیان اینکه نمونه آن خرید چندین میلیون دز واکسن در عرض یکماه بود که باعث رکورد شکنی در جهان شد و ادامه داد: ایران روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت می فروشد و به راحتی کشتی های ما اقیانوس را طی کرده و سوخت را به کشورهایی که تحریم بود می رساند که پشتیبانی این موارد تصویب قانون فوق بود.

وی با طرح این سوال که با توجه به تحریم‌ها و عدم توان رد و بدل پول با کشورهای دیگر چگونه ایران توانست میلیون ها دز واکسن وارد کند افزود: این ها از ثمرات قانون مقابله با تحریم‌ها بود که با تصویب این طرح در عرض یک ماه کشور ایران توانست میلیون ها دز واکسن وارد کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامي دومین طرح مهم که در مجلس مصوب شد را طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد و افزود: این قانون دولت را مکلف کرد سالانه یک میلیون مسکن بسازد و در همان قانون بودجه و منبع مالی این طرح مشخص شد اما در دولت قبل با داشتن منابع مالی یک واحد مسکن ساخته نشد.

رجایی با بیان اينکه مجلس پیش بینی کرده تا آخر سال با همراهی دولت جدید حدود ۵۰۰ واحد مسکونی آماده ساخت و بهره برداری می رسد افزود: تاثیر این طرح در آینده ای نچندان دور مشهود است و حدود ۷۰۰ صنعت با این طرح رونق می گیرد که خود کمک شایانی به اشتغال کشور خواهد کرد.

وی سومین قانون مهم مصوب مجلس را رفع موانع کسب و کار عنوان کرد و افزود: مجلس با تصویب این طرح کلیه دستگاه‌های مربوطه را موظف کرده مراحل اخذ مجوزات را الکترونیکی در سامانه های دولتی که دریافت مهمترین مجوز در عرض ۳ روز امکان پذیر است انجام دهند.

رجایی چهارمین قانون مهم تصویب شده را طرح امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود با تصویب این قانون مردم کشور دیگر نگران تهیه اقلام اساسی نیستند و دولت با نظارت کامل این طرح را اجرا خواهد کرد.

وی طرح های مهم مصوب شده مجلس در یکسال گذشته را در حوزه های اشتغال ، امنیت غذایی ، مسکن و خودرو عنوان نمود و گفت: جهت رفع بحران‌ها و دغدغه های مردم مجلس به رفع انحصارها و ریل گذاری جهت رفع مشکلات پرداخته است.

حسین رجایی در ادامه به شرح عملکرد یکساله خود در منطقه لنجان پرداخت و افزود: زمانی که خدمت مردم شریف لنجان رسیدم با مشکلات زیادی در سه بخش ، نه شهر و ۳۷ روستا برخوردیم که پس از برگزاری جلسات متعدد ، مشاوره با کارشناسان هر حوزه و با برنامه ریزی با اولویت بندی مشکلات در چهار حوزه عمده (توسعه سرانه بهداشتی و درمانی ، اشتغال ، تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام و ضروری و فرهنگی و اجتماعی ) شروع به فعالیت کردیم .

نماینده مردم شریف لنجان در مجلس شورای اسلامی بابیان مشکلات شهروندان لنجانی افزود: اولین مشکل که با شیوع بیماری منحوس کرونا ادغام شده بود و باعث فوت شهروندان عزیز گردید مشکلات درمانی بیمارستان شهدای لنجان بود افزود با توجه به شرایط اقتصادی کشور دولت مجوز تاسیس بیمارستان جدید نمی‌دهد اما مجوز بیمارستان جایگزین در همان محل شهدای لنجان را با رایزنی و نشست‌های متعدد با وزیر بهداشت دریافت کردیم.

وی با بیان اينکه در این مجوز ساخت بزرگترین بیمارستان جنوب غرب استان اصفهان شامل پد هلیکوپتر تا طبقات شتاب دهنده هسته ای جهت پرتو درمانی بیماران سرطانی دیده شده است افزود: به امید خدا تا آخر سال مجوز کلنگ زنی این بیمارستان از سوی دولت دریافت می شود.

مشکل بیکاری با دو شرکت ذوب آهن دیگر هم حل نمی شود

حسین رجایی ادامه داد: اگر ما دو شرکت ذوب آهن دیگر راه اندازی کنیم باز هم مشکل بیکاری در شهرستان حل نمی شود، چون رکورد بیکاری در لنجان بسیار بالاست لذا با کمک مشاورین و اهل فن در این حوزه مقرر شد به رفع موانع تولید و راه اندازی کسب و کارهای دیگر در شهرستان اقدام کنیم .

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مدیران عامل تمامی صنایع بزرگ جلسات زیادی برگزار کردیم که خروجی آن جلسات مقرر شد ذوب آهن بیشترین و مجتمع فولاد مبارکه یک سوم جذب اشتغال را از شهرستان لنجان داشته باشد، بیان کرد: این موارد هم موجب ارضا اشتغال در لنجان نشد پس به ایجاد ظرفیت و مهیا کردن زیر ساخت‌ها در این حوزه ورود کردیم که به‌ راه اندازی سه شهرک بزرگ ختم شد.

رجایی ادامه داد: جانمایی سه منطقه بزرگ جهت ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان لنجان انجام شد که اولین ناحیه صنعتی زنده رود (رکن آباد) بدون مجوز و ... کلنگ زنی شده بود که در عرض یکسال تمامی مجوزات اخذ شد، این شهرک پوشش اشتغال بخش باغبادران و روستاهای اطراف را داراست . دومین نقطه ناحیه صنعتی چرمهین است که ۸۰ درصد موارد اقدام شده و تا آخر سال به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی ادامه داد چون اینجانب با کلنگ زنی بدون مجوز و و منابع مالی مخالف هستم سومین شهرک درحال اخذ مجوزات لازم است، لذا این موارد به سرانجام نرسد این منطقه را رسانه ای نمی کنم. 

 

رجایی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی و نگرانی های شهروندان بخش فولاد شهر و نیازسنجی ها با پیگیری های زیاد نمایندگی بهزیستی اورژانس اجتماعی  در این بخش افتتاح و راه اندازی شد و تا آخر سال ادارات مربوطه در این بخش مستقر خواهند شد.

پروژه های عمرانی لنجان رشد فزاینده داشت

وی در ادامه در بخش عمرانی به پروژه تکمیل تقاطع چرمهین به زمان آباد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در این تقاطع حدود ۸ نفر از همشهریان عزی جان خود را از دست دادند با پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد این پروژه هم در آخرین مرحله است با برگزاری تشریفات پیمانکار مربوطه معرفی و تکمیل می شود .

رجایی به پروژه حدفاصل فلکه واحد تا ابتدای زاینده رود اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات متعدد و نشست با مسئولین مربوطه مقرر شد این پروژه با هزینه ذوب آهن تکمیل و بهره برداری برسد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به ورودی مسکن مهر فولاد شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه نیر با برگزاری جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد به محض اینکه پیمانکار پروژه بزرگراه مشخص شد در اولین اقدام ورودی مسکن مهر فولاد شهر را اجرا و به بهره برداری برساند.

وی در خصوص مباحث عمرانی به آزاد سازی اراضی ورنامخواست ،رفع مشکلات اوقاف ، اراضی پشت پیام نور زرین شهر ، اجرای پروژه مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود پیگیر کلیه موارد فوق هستیم تا پایان سال به مرحله اجرا و بهره برداری خواهند رسید./

 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه