پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20564
منتشر شده در چهارشنبه, 24 شهریور 1400 14:04
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) :

سرهنگ پاسدار محسن حاجی عرب گفت: سپاه و بسیج این سربازان ولایت همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بی ادعا تا آخرین مرحله کنترل کرونا در کنار ملت ایران و کادر درمان می ماند و خدمت رسانی به مردم را افتخار می داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محسن حاجی عرب صبح امروز چهارشنبه 23 شهریورماه در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های هفته دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید الشهدا و ماه صفر، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای استان اصفهان را گرامی می داریم امیدواریم بتوانیم رهروان راه این سرو قامتان باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان با اشاره به اهم برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس ، رژه موتوری و خودرویی، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، که بخشی در پایگاه ها و مساجد محلات و بخشی به صورت متمرکز در هر سه منطقه محدوده سرزمینی این ناحیه شامل بهارستان، سپاهان شهر و برآن جنوبی که مناطق جنوب استان اصفهان است، برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ‌اگر نتوانیم عبرت‌ها، تجربه‌ها و داشته‌های دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده بازگو و تحلیل کنیم بزرگترین ستم را انجام داده‌ایم و بزرگداشت هفته مقدس زمان مناسبی برای دستیابی به این مهم است افزود: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ مقاومت با حضور مسولان در شهر بهارستان و سپاهان شهر نواخته خواهد شد.

حاجی عرب خاط نشان کرد: امروزه با حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلابی‌گری، روحیه همدلی و همبستگی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی می‌توان با موفقیت از مشکلات کشور عبور کرد،که از جمله این موارد همدلی تشکیل قرارگاه های شهید قاسم سلیمانی در قالب رزمایشات مواسات و همدلی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) نمونه بارز وحدت و همدلی را طی دوسال گذشته بین مردم و مسولان بسیج و بهداشت و نهادهای دولتی و مساجد و خیریه ها را در مبارزه و پیشگیری و کنترل ویروس منحوس کرونا می توان از نزدیک مشاهده کرد.

به گفته وی: طی دوسال گذشته بسیجیان این ناحیه همچون سربازان ولایت در جای جای کشور در طرح های مختلف از جمله غربالگری و شناسایی مبتلایان در معرض خطر، نظارت بر رعایت پروتکل ها، ضدعفونی معابر و مراکز مختلف، تهیه بسته های معیشتی، پک های بهداشتی، فی سبیل الله و جهادی به کمک کادر درمان و ولی نعمتان و افراد آسیب دیده شتافتند.

حاجی عرب با ارائه گزارش آماری از اقدامات اجرا شده قرارگاه شهید سلیمانی ناحیه امام حسین(ع) عنوان کرد: از ابتدای شروع کرونا تا کنون ۱۳۴هزار نفر از شهروندان غربالگری شدند که پنج هزار نفر مبتلا کرونا بودند، همچنین تعداد انبوهی پک های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی و بسته های معیشتی و بسته های لوازم التحریر بین مردم و ولی نعمتان توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)با اشاره به اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته گفت: علاوه بر مواردیاد شده که به صورت مستمر درحال انجام است، مرکز واکسیناسیون شهر بهارستان به همت نیروهای توپخانه ۱۵موشکی و پشتیبانی مسولان شهرداری و عمران بهارستان و نیروهای خدوم بسیج راه اندازی شد.

وی گفت: این مرکز واکسیناسیون که مورد استقبال مردم بهارستان و حومه قرار گرفته است در روزهای ابتدایی با ۳۰۰دوز واکسن کار خود را شروع کرد و هم اکنون به ۱۳۰۰دوز رسیده و معمولا ۷۰۰تا ۸۰۰دوز واکسن تزریق می شود و ۳۲نفر از شهروندان عزیز توسط این مرکز واکسینه شده اند.

حاجی عرب با اشاره به اینکه ولایی بودن در این برهه از زمان یعنی در خدمت مردم بودن و سربازان ولایت این را سند افتخار خود می دانند ادامه داد: مفتخریم که بگوییم جلسات و برنامه ریزی های خوبی در زمینه پیش رفت قرارگاه های شهید سلیمانی محله محور داشته ایم، زیرا جلسات متعددی با فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج خواهر و برادر، ائمه جماعات برگزار شد و اسیب ها و نواقص رزمایشات مواسات شناسایی و احصا شد و امیدواریم بتوانیم به نحو مطلوب تری خدمات رسانی کنیم.

سرهنگ حاجی عرب تاکید کرد:راه اندازی ایستگاه های صلواتی،برگزاری مراسمات ماه محرم و جمع آوری کمک های مومنانه مردمی و خیرین در ماه های اخیر به ۵۰۰میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال می رسد که برای خرید ۲هزاربسته معیشتی ، و مابقی در قالب کارت خرید اعتباری و بسته های لوازم التحریر در اختیار ولی نعمتان تا پایان هفته دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کمک های مومنانه شامل سرویس های جهیزیه که ویژه ازدواج آسان است به هشت خانواده تعلق گرفت که هر بسته معادل ۲۰۰میلیون ریال است و جمعا ۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در پایان به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در شهر بهارستان نمایشگاه دفاع مقدس شامل ۲۰غرفه در محل شهدای گمنام این شهر با عنوان دستاوردهای دفاع مقدس و تجهیزات نظامی و قدرت دفاعی نرم با هدف فرهنگی بصیرتی از ۳۱شهریور ماه افتتاح و تا پایان هفته دفاع مقدس دایر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه