سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 199
منتشر شده در سه شنبه, 23 دی 1393 10:18
تعداد دیدگاه: 0

نماینده مردم شاهین شهروبرخوار بر لزوم توجه وزارت امورخارجه به موضوع تحریم ها در مذاکرات تاکید کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: متاسفانه حدود 10 ماه است که وزارت امورخارجه ایران در مذاکرات تنها به مسایل فنی پرداخته و تحریم ها را از نظر برده است،درحالی...

نماینده مردم شاهین شهروبرخوار بر لزوم توجه وزارت امورخارجه به موضوع تحریم ها در مذاکرات تاکید کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: متاسفانه حدود 10 ماه است که وزارت امورخارجه ایران در مذاکرات تنها به مسایل فنی پرداخته و تحریم ها را از نظر برده است،درحالی که با توجه به تاکید خاص مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رفع تمامی تحریم ها،انتظار می رفت این موضوع نیز در دستورکار مسئولان این وزارتخانه قرارگیرد.

وی اظهار کرد:دراثر این تحریم ها حقوق مردم ایران درحال تضییع شدن است و نمونه آن را می توان کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی در اصفهان دانست که طرف کره ای حاضر نیست مطالبات آن ها را بپردازد و مسئله تحریم ها را بهانه کرده است.

حاجی تصریح کرد: در این مذاکرات بارها ازسوی طرف های غربی عنوان شده که ایران باید از حقوق خود در زمینه هسته ای کوتاه بیاید و تا حدودی هم موفق شده اند، به گونه ای که هم تعداد سانتریفیوژها را کم کرده ایم و هم میزان داشته های مارا از غنی سازی 20 درصد کاهش دادند، اما در این میان عنوان نشد که در ازای این شفاف سازی کشور ایران،غرب نیز 20 یا 30درصد تحریم ها را کاهش دهد.

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از بیکاری ها،تعدیل نیروها ، رکود اقتصادی و .... در بخش اقتصادی متاثر از تحریم ها بوده در حالی که قانون به دولت این اجازه را داده تا به نیابت از واحدهای متضرر شده از این تحریم ها از کشورهای تحریم کننده به دادگاه های بین المللی طرح شکایت نماید.

حاجی بیان کرد:دولت باید این قانون را جدی گرفته و همانطور که کشورهای غربی به بهانه های واهی و بی اساس از کشورهایی که نمی خواهند به آن ها وابسته باشند طرح دعوی می کند، ایران نیز از این طریق بخشی از حقوق بین المللی خود را دنبال نماید.

بنابرگزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، براساس مصوبه فروردین ماه سال 90 دولت می تواند به نمایندگی از واحدهای صنعتی متضرر شده از تحریم های ظالمانه علیه کشورهای تحریم کننده در دادگاه های بین المللی طرح شکایت نماید.

نوشتن دیدگاه