سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19027
منتشر شده در سه شنبه, 25 خرداد 1400 12:17
تعداد دیدگاه: 0
ارسال-تعرفه‌های-انتخاباتی-به-استانها-هیچ-مشکل-امنیتی-نداریم

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، گفت: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری هر چه...

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، گفت: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز پس از برگزاری جلسه مجازی با استانداران در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه بسیار خوبی با استانداران داشتیم و یک روز دیگر تا تبلیغات نامزدهای انتخابات باقی مانده است.

وی با بیان اینکه البته تمهیدات اجرایی انتخابات همچنان انجام می‌شود، افزود: وزارت کشور در ۶ ماه گذشته به صورت منسجم، فعال و مستمر به ویژه در بعد اجرایی انتخابات در سراسر کشور تلاش کرده و برنامه‌ریزی داشته است.

وزیر کشور تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های جاری که به عهده وزارت کشور است، استانداران، فرمانداران و بخشداران فعالیت‌های زیادی را در راستای تمهیدات اجرایی انتخابات انجام دادند. بنده در این جلسه از استانداران تشکر و تاکید کردم که در این چند روزی که تا انتخابات باقی مانده است، اقدامات خود را به درستی انجام دهند تا بتوانیم انتخابات مطمئن، قانونی، سالم و در این دوره، بهداشتی داشته باشیم که منجر به اطمینان بخشی و اعتماد زایی برای مردم شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: همچنین استانداران گزارشی از اقدامات خود در راستای افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات در سطح استان‌ها ارائه کردند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بیماری کرونا با یکسری از نگرانی‌ها و کاستی‌های دیگر به ویژه در حوزه تبلیغات انتخاباتی مواجه هستیم، گفت: مدارس کشور در حالی که همواره به عنوان کانون‌های مشارکت بوده، تعطیل است. دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز فعال سیاسی و مشارکت افزا، تعطیل است. مساجد هم که یکی از کانون‌های مهم مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مؤمنان است، تقریباً تعطیل است.

وزیر کشور ادامه داد: در این دوره از انتخابات بسیاری از نامزدهای انتخابات در استان‌ها ستاد تشکیل ندادند و زمانی که ستاد نباشد، تجمع و میتینگ هم نیست و همه اینها دست به دست هم داد و در کنار یک رقابت تقریباً ضعیف، ما مواجه با شرایطی هستیم که این شرایط را صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مردم باید در عمل جبران کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در انتخابات، امر مهم انتقال قدرت و مسئولیت از یک فرد به فرد دیگری انجام می‌شود و آثار سیاسی، اجتماعی، بین المللی و حتی امنیتی انتخابات به نحوه حضور مردم و مشارکت آنان بستگی دارد. رسانه‌های مختلف دنیا هم انتخابات ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس تحلیل و برآورد شأن تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه از همه استانداران درباره مسئله امنیت در انتخابات سوال شد که طبق گزارش آنان تاکنون هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، گفت: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شده است و ما رصدهای خود را به صورت مستمر انجام خواهیم داد و البته تجربیات قبلی هم در این زمینه داریم و در حوزه تدارکات هم مشکلی نداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه‌های احراز هویت و همچنین تعرفه‌ها به همه استان‌ها ارسال شده است، گفت: یکی از نگرانی‌هایی که بنده همواره نسبت به این موضوع داشته‌ام، این است که تعرفه‌ها به اندازه باشد. البته در این ۸ سالی که ما انتخابات را اجرا کردیم، هیچ‌گاه و در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: علاوه بر این، ما باز هم رصدهای خود را انجام می‌دهیم و افرادی داریم که در هر شعبه تعداد تعرفه‌ها و میزان استفاده از آن را در هر لحظه کنترل می‌کنند. در همه شهرها و استان‌ها هم این مسئله کنترل می‌شود و زمانی که میزان استفاده از تعرفه‌های رأی گیری به ۵۰ درصد برسد، باز هم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس در زمینه تدارکات و امنیت انتخابات هیچ مشکلی نداریم، گفت: گروه‌های اجرایی آمادگی‌های لازم را در این زمینه دارند و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم یک انتخابات سالم، قانونی، بهداشتی و امن داشته باشیم که باعث اطمینان بیشتر مردم به نظام و امیدواری برای حل مشکلات کشور شود چرا که وحدت، انسجام و حضور مردم در صحنه در رفع مشکلات اثر دارد.

نوشتن دیدگاه