شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18609
منتشر شده در دوشنبه, 03 خرداد 1400 00:21
تعداد دیدگاه: 0
دبیر جبهه همنا در استان اصفهان:

دبیر جبهه همنا در استان اصفهان بر لزوم تقویت ابناء اخلاق انسانی – اسلامی در ادارات و سازمان های دولتی به ویژه در مدیریت شهری اصفهان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در این سازمان ها تنها یک تکلیف اداری نبوده و یک وظیفه شرعی و انسانی است.


مجیدنادرالاصلی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: تکریم ارباب رجوع از توصیه های بزرگان دینی بوده که باید در ادارات و سازمان ها مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تا وقتی که شاهد نگاه صرفا اداری مسئولان به این مقوله هستیم، نباید به بهبود اوضاع در این زمینه امیدوار باشیم، ولی وقتی شرایطی فراهم کردیم که آموزه ها و توصیه های دینی در خصوص تکریم ارباب رجوع در کارکنان و به ویژه مدیران سازمان ها و ادارات نهادینه شود، دیگر نیازی به تشکیل سازمان های نظارتی برای نظارت بر اجرای سیاست های تکریم ارباب رجوع نیست و این موضوع به یک فرایند اجرایی موثر تبدیل خواهد شد.

نادرالاصلی خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی است که نه تنها امور ارباب رجوع بهتر به نتیجه می رسد، که فرسایش نیروی انسانی در سازمان ها نیز کاهش می یابد و نتیجه برای هر دو طرف نتیجه ای مطلوب و مثبت خواهد بود.

دبیر جبهه همنا در استان اصفهان افزود: قرآن می فرماید : " لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَة" و بر اساس این آیه شریفه، پیامبر اسلام (ص) را انسان کامل معرفی می کند و ایشان همان پیامبری است که از نظر حسن خلق به آنچنان درجه ای دست یافته بودند که خداوند در قرآن درباره ایشان می فرماید: " إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عظیم " حال چطور می توانیم ادعا کنیم در یک سازمان یا اداره ای فعالیت می کنیم که ذیل جمهوری اسلامی ایران بوده، اما برخی کارمندان و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع کوچکترین حسن خلقی نداشته و بعضا بی احترامی نیز می کنند.

نادرالاصلی اضافه کرد: همه ما در برابر فعالیت هایمان مسئول هستیم و حق نداریم با مردم اینچنین برخورد کنیم، لذا باید حسن خلق بین کارکنان در برخورد با ارباب رجوع به ویژه در مدیریت شهری به گونه ای نهادینه شود که نیازی به تشکیل یک سازمان مجزا نداشته باشد.

نوشتن دیدگاه