شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1799
منتشر شده در جمعه, 21 فروردين 1394 11:34
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی:

همراز: نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس گفت: درباره رسیدگی به حادثه فرودگاه جده مجلس شورای اسلامی پشتیبان دولت است و فعالیت‌هایی که منجر به محدودیت ارتباط با عربستان شود را حمایت می‌کند. مجید منصوری با اشاره به وقوع حادثه ناگوار در فرودگاه جده، اظهار کرد: ما همیشه بی‌احترامی‌های مسئولان سعودی و...


همراز: نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس گفت: درباره رسیدگی به حادثه فرودگاه جده مجلس شورای اسلامی پشتیبان دولت است و فعالیت‌هایی که منجر به محدودیت ارتباط با عربستان شود را حمایت می‌کند.

مجید منصوری با اشاره به وقوع حادثه ناگوار در فرودگاه جده، اظهار کرد: ما همیشه بی‌احترامی‌های مسئولان سعودی و عاملین اجرایی عربستان را در سفرهای مکه مکرمه و مدینه منوره شاهد بودیم و این حادثه به شکل‌های مختلف در اماکن مقدس با توهین‌های زبانی و ... به وقوع می‌پیوست.

وی افزود: مسئولان سعودی عملا با نوع زیارت‌های ایرانیان و شیعیان مخالفت دارند و نیاز است با این رفتار توهین‌آمیز آن‌ها را در تنگنا قرار داده و مورد تنبیه قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان از این مسئله ناگوار به سادگی گذشت تصریح کرد: پیش نویس طرح ممنوعیت عمره از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه شده و در مرحله جمع‌آوری امضا است و تاکنون به امضاء 80 نماینده رسیده و با به حد نصاب رسیدن امضاها این پیش‌نویس در دستور کار قرار گرفته و بعد از انجام چکش‌کاری‌های لازم طرح ممنوعیت‌های برای عمره مفرده در نظر گرفته شود.

منصوری اضافه کرد: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا دیگر شاهد اینگونه اهانت‌ها به زائرین مکه نباشیم و نه تنها ایران بلکه کشورهای سوریه، لبنان، عراق و دیگر کشورهای هم پیمان با ما آرام آرام به سمتی گام برداریم که شاهد کاهش شدید اعزام به عمره مفرده باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم ادامه داد: سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان هزینه برای سفرهای عمره مفرده پرداخت می‌شود که این هزینه خود به تنهایی رقم قابل توجهی از بودجه‌های عمرانی کشور است که هزینه بازار و زیرساخت‌های کشور عربستان می‌شود.

وی متذکر شد: با توجه به مستحب بودن عمره و همچنین هتک حرمت‌های که از سوی مسئولان سعودی رخ می‌دهد بنابر این باید موضعگیری‌های محکمی از سوی مسئولان و آحاد مردم کشور انجام گیرد، چرا که حفظ عزت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت و به نوعی واجب است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متولی بودن و کلید داری کعبه حرمت خاصی می‌خواهد که مسئولان عربستان لیاقت این کلید داری را نداشته و نخواهند داشت و ممنوعیت سفر به عمره کوچک‌ترین عملی است که می‌توانیم انجام ‌دهیم و با رفتن زائرین ایرانی مخالفت کنیم.

منصوری عنوان کرد: از طرفی باید اقدامات جدی‌تری در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و حوزه بین‌الملل داشته باشیم و دیپلماسی کشور می‌طلبد رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه این موضوع را پیگیری کرده و آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم تا عوامل این حادثه به اشد مجازات برسانند و مجلس شورای اسلامی در این خصوص پشتیبان دولت است و فعالیت‌هایی که منجر به محدودیت ارتباط با عربستان شود را حمایت می‌کند.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه