چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1746
منتشر شده در جمعه, 29 اسفند 1393 13:21
تعداد دیدگاه: 0
برای دفاع از استقلال و شرافت ملی؛

رسم بر این است که هر ساله موقع تحویل سال نو ، رهبر معظم انقلاب نامی را برای سال بر می گزینند و این نام گذاری به نوعی سیاست گذاری و تعیین نقشه راه برای یک سال متمادی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، طی چند سالی که در آغازین لحظات تحویل سال توسط مقام معظم رهبری با محوریت اقتصادی نامگذاری می...


رسم بر این است که هر ساله موقع تحویل سال نو ، رهبر معظم انقلاب نامی را برای سال بر می گزینند و این نام گذاری به نوعی سیاست گذاری و تعیین نقشه راه برای یک سال متمادی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، طی چند سالی که در آغازین لحظات تحویل سال توسط مقام معظم رهبری با محوریت اقتصادی نامگذاری می شد بسیاری از کارشناسان اوضاع نه چندان مناسب اقتصادی کشور را علت این نامگذاری ها می دانستند و برای بهبود وضعیت شعار سال را مورد واکاوی قرار می دادند،اما به نظر می رسد حالا با عبور از رکود و عزم مصمم دولت برای استفاده از نظرات کارشناسان در مهارتورم وبا توجه به اتفاقات پیش رو، امسال نامگذاری سال رویکرد سیاسی داشته باشد.
نامگذاری که با درنظرگرفتن "دفاع از استقلال و شرافت ملی" در ارتباط باشد و به نوعی نقشه راهی تعیین کند برای طی مسافتی سخت و دشوار در کوره راه های سیاسی دنیا.
با این پیش بینی به نظر می رسد استقلالی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای این کشور آزادی خواه توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ترسیم شد، بار دیگر نیاز به دفاعی جانانه در همه عرصه ها دارد و این دفاع از استقلال زمینه شرافت ایران و ایرانی را فراهم می سازد.
ایرانی که همچون شیربچه ای آرام سر بر سهند و سبلان گذاشته و پا در پاشویه خلیج همیشه فارس درازکرده حالا با فرا رسیدن بهار،پوستی نو می اندازد و سالی دیگر را تجربه می کند و خورشید باردیگر از قلل رفیع البرز و زاگرسش نور بر پهنه دیار تاریخ ساز و حماسه پرور ایران می ریزد و برای تداوم این استقلال و حفظ عزت و آزادی خواهی باید دفاعی جانانه از استقلال و شرافت ملی را پشت سر بگذاریم.

------------------------
یادداشت ازرضا صالحی پژوه

-----------------------

نوشتن دیدگاه