پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17339
منتشر شده در پنج شنبه, 14 اسفند 1399 18:04
تعداد دیدگاه: 0
فشار-و-تهدید-ایران-نتیجه‌ای-جز-ویران-کردن-باقیمانده-برجام-ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: توسل به شیوه‌های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه‌ای جز ویران کردن...

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: توسل به شیوه‌های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه‌ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی مبنی بر اینکه «علیرغم سر و صدای زیاد یکی دو روز گذشته در رابطه با احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام سه کشور اروپایی آلمان فرانسه و انگلیس درخواست خود در خصوص صدور قطعنامه را پس گرفته‌اند» اظهار داشت: ما همواره گفته‌ایم که ایران فشار و تهدید را نمی‌پذیرد آن هم در شرایطی که بیشترین همکاری‌ها را تاکنون با آژانس داشته‌ایم. مشخص است که طرح و بحث قطعنامه از اول مسیر بی‌راه و غلط بود.

کمالوندی گفت: اقدامات کاهش تعهدات ایران و مصوبه و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در حقیقت تبعات نقض آشکار تعهدات طرف‌های مقابل در برجام بوده که البته هنوز در چارچوب برجام صورت می‌گیرد.

وی افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی باید قبل از هرگونه صحبت در خصوص تعهدات و عملکرد ایران پاسخگوی نقض آشکار تعهدات خود و عدم تلاش جدی اروپا در لغو تحریم‌ها باشند. معلوم است که در شرایطی که تعهدات خود را بجا نیاورده‌اند، توسل به شیوه‌های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه‌ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت. توصیه ما به این کشورها عمل به تعهداتشان است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما همواره گفته‌ایم اگر طرف مقابل تمامی تعهدات خود را انجام دهد ما نیز به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

کمالوندی تاکید کرد: همکاری‌های ما با آژانس در چارچوب تفاهم اخیر با تمرکز بر موضوعات پادمانی ادامه خواهد یافت در این خصوص به رایزنی‌های خود با آژانس ادامه خواهیم داد.

نوشتن دیدگاه