چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1731
منتشر شده در یکشنبه, 24 اسفند 1393 20:46
تعداد دیدگاه: 0

مهدی هاشمی به 15 سال حبس محکوم شد و سخنگوی قوه قضاییه حکم حبس وی را تایید کرد. همچنین به استناد قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری حکم حبس و جزای نقدی و رد مال و انفصال صادر شده است. یک منبع آگاه در این زمینه اظهارداشت: مهدی هاشمی برای ابلاغ حکم امروز احضار شد و تا پایان وقت...

 

مهدی هاشمی به 15 سال حبس محکوم شد و سخنگوی قوه قضاییه حکم حبس وی را تایید کرد. همچنین به استناد قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری حکم حبس و جزای نقدی و رد مال و انفصال صادر شده است.

یک منبع آگاه در این زمینه اظهارداشت: مهدی هاشمی برای ابلاغ حکم امروز احضار شد و تا پایان وقت اداری امروز فرصت دارد به دادگاه برود.

دادگاه مهدی هاشمی در 25 جلسه در شعبه 28 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمدعلی مقیسه برگزار و در دو جلسه اول کیفرخواست وی قرائت شد و از جلسه سوم مهدی هاشمی و وکلای مدافع او در برابر اتهامات وارده به دفاع پرداختند.

قاضی پرونده بعد از بیست و پنج جلسه در تاریخ 15 دی ماه امسال برای انجام تحقیقات وقت تنفس اعلام کرد.

دو جلسه بعد از آن در تاریخ 20 و 25 بهمن ماه امسال به عنوان اخذ آخرین دفاعیات برگزار و بیستم اسفند ماه حکم صادر شد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که مهدی هاشمی برای دریافت حکمش به دادگاه مراجعه نکرده است.

 حجةالاسلام محسنی اژه ای با اعلام این که هنوز حکم قطعی نشده و در این باره عذر قانونی دارم، گفت: یک بخش از اتهامات «م . ه» به استناد ماده 3 قانون تشدید مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری حکم به حبس، جزای نقدی و انفصال صادر شده است.

همچنین به استناد تبصره 2 ماده 5 این قانون یعنی تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری حکم حبس و جزای نقدی و رد مال و انفصال صادر شده است.

نوشتن دیدگاه