پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1719
منتشر شده در شنبه, 23 اسفند 1393 01:10
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

همراز: سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: بايد به عنوان يكي از نمايندگان مردم در مجلس براي بروز چنين فسادهاي اقتصادي گسترده اي در كشور ابراز تاسف كنم و به مردم قول دهيم كه با جديت از تكرار چنين اتفاقات تلخي در جمهوري اسلامي جلوگيري كنيم. اظهارات وزير كشور پيرامون ورود پول هاي كثيف به عرصه...

 

همراز: سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: بايد به عنوان يكي از نمايندگان مردم در مجلس براي بروز چنين فسادهاي اقتصادي گسترده اي در كشور ابراز تاسف كنم و به مردم قول دهيم كه با جديت از تكرار چنين اتفاقات تلخي در جمهوري اسلامي جلوگيري كنيم.

اظهارات وزير كشور پيرامون ورود پول هاي كثيف به عرصه اقتصاد و سياست همچنان بازتاب هاي فراواني در ميان چهره هاي فعال سياسي داشته است. برخي اين اظهارات را نشانه اي بر ريشه فساد در كشور مي دانند و برخي نسبت به آن واكنش نشان داده و اين سخنان را بدون پايه و اساس تلقي مي كنند. وزير كشور اما در پاسخ به منتقدانش عنوان كرد كه حاضر است در يك جلسه غير علني تمام اسناد موجود در زمينه ورود پول هاي فاسد و سياه را به عرصه سياست براي نمايندگان مردم تشريح كند.
جلوي پيشرفت فسادهاي اقتصادي را بگيريم
محمد علي اسفناني نماينده و سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي پيرامون اين اظهار نظرها گفت: بايد به عنوان يكي از نمايندگان مردم در مجلس براي بروز چنين فسادهاي اقتصادي گسترده اي در كشور ابراز تاسف كنم و به مردم قول دهيم كه با جديت از تكرار چنين اتفاقات تلخي در جمهوري اسلامي جلوگيري كنيم.

  • كلي گويي ها را كنار بگذاريم

وي در ادامه با انتقاد از اظهار نظرهاي برخي مقامات در ارتباط با بيان ورود پول هاي كثيف به عرصه سياست گفت: وقتي پاي پول هاي فاسد را به عرصه سياست باز مي كنيم ديگر مجالي براي كلي گويي باقي نمي ماند و بايد با سندهاي روشن سخن گفت.

  • اعتماد مردم را خدشه دار نكنيم

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس همچنين افزود: چنين سخناني براي مردم دغدغه ذهني ايجاد می کند و ممكن است اعتماد آنان خدشه دار شود. مقصود از حقيقت گويي بايد تنوير افكار عمومي جامعه باشد نه ابهام آفريني و بدبيني نسبت به فعالين عرصه سياست.

  • متهمان فساد اقتصادي سريعا محاكمه شوند

اسفناني ادامه داد: يك روز اسامي ۱۷۰ نماينده مجلس عنوان مي شود كه از معاون اول رئيس جمهور سابق پول گرفته اند و روز ديگر از اساس تكذيب مي شود. اگر سندي وجود دارد بايد هر چه سريعتر به اطلاع مردم برسد و اگر نماينده اي خطايي مرتكب شده و اكنون بر صندلي خانه ملت تكيه زده است بايد سريعا محاكمه شود.

  • اقدام قوه قضائيه در محكوميت رحيمي ديرهنگام بود

اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: اقدام قوه قضائيه در محكوم كردن محمدرضارحيمي بسيار شايسته اما ديرهنگام بود. پس اگر هر كس در هر لباسي مرتكب خلافي مي شود بايد در همان زمان محاكمه و مجازات شود.
وي به اظهار نظرهاي مختلف پيرامون پول گرفتن برخي نمايندگان براي فعاليت هاي انتخاباتي اشاره كرد و گفت: در نظر بگيريد كه هيچ منع قانوني براي پول گرفتن نمايندگان وجود نداشته باشد اما وقتي نماينده اي حمايت مالي شخص يا مجموعه اي را مي پذيرد خود را وامدار آن ها خواهد كرد و اين مي تواند بر استقلال راي نمايندگان تاثير فراواني داشته باشد.

  • پول گرفتن براي تبليغات مجلس خطرناك است

نماينده مردم چادگان در مجلس خاطر نشان كرد: اداي دين نمايندگان به كساني كه از آنها براي تبليغات انتخاباتي پول گرفته اند مي تواند گاهي براي كل خانه ملت خطرناك باشد و استقلال مجلس را تهديد كند.
از شرايط زندان رحيمي و زنجاني اطلاعي ندارم
وي همچنين به شرايط زندان محمدرضارحيمي و بابك زنجاني اشاره كرد و گفت: گاهي در اذهان عمومي اين دغدغه ايجاد مي شود كه شرايط و امكانات زندانيان خاص با ساير محكومين متفاوت است به عنوان يك حقوقدان بايد بگويم كه چنين چيزي خلاف قانون است اما من از شرايط زندان رحيمي و زنجاني اطلاعي ندارم.

  • كميسيون حقوقي و قضايي با جديت پرونده هاي اقتصادي را پيگيري مي كند

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از عملكرد كميسيون متبوعش پيرامون پرونده هاي فساد اقتصادي دفاع كرد و گفت: اين كميسيون تاكنون با جديت پرونده هاي مختلف قضايي را كه در حيطه وظايفش قرار مي گرفته است را پيگيري كرده و در آينده هم به همين شيوه عمل خواهد كرد.

  • براي پيش بيني انتخابات مجلس هنوز زود است

اسفناني در ادامه به انتخابات پيش روي مجلس در اسفندماه سال آينده اشاره و تصريح كرد: مردم ايران سال آينده هم مانند تمام انتخابات هاي برگزار شده بعد از انقلاب به پاي صندوق هاي راي خواهند آمد و براي يك دوره چهارساله نمايندگان خود را راهي مجلس خواهند كرد. اما به اعتقاد من هنوز براي پيش بيني اينكه كدام جناح و گروه پيروز انتخابات مي شود زود است.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه