چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1692
منتشر شده در جمعه, 15 اسفند 1393 15:22
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

همراز: امام جمعه اصفهان گفت: اضمحلال داعش و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه مشخص است، داعش به زودی دست خود را به خون حامیانش آغشته می‌کند. آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی‌ ـ سیاسی جمعه اظهار کرد: در آیات قرآن حدود 23 مرتبه واژه اسراف تکرار شده است و در احادیث مختلفی اسراف، مذمت...

 

همراز: امام جمعه اصفهان گفت: اضمحلال داعش و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه مشخص است، داعش به زودی دست خود را به خون حامیانش آغشته می‌کند.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی‌ ـ سیاسی جمعه اظهار کرد: در آیات قرآن حدود 23 مرتبه واژه اسراف تکرار شده است و در احادیث مختلفی اسراف، مذمت گشته است.

وی بیان کرد: اسراف به حدی در آیات و روایات مذمت شده است که حتی از آن به عنوان صفت و اخلاق فرعونی یاد شده است، اسراف به معنای عبور از حدود معمول در هر کاری است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از صفات عبدالرحمان بر طبق قرآن کریم، اسراف در انفاق است، هزینه هر مالی بر طبق آیات شریفه در غیر راه خدا و علیه دین خدا هر چند اندک باشد اسراف است.

وی افزود: اسراف حرام است و این حرام نیز به کم یا زیاد بودن هزینه مصرف‌ شده مرتبط نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) مشهور است؛ چنانچه قیامت به پا شود و در دست فردی نهالی برای کاشته شدن باشد، فرد موظف است درخت را بکارد، که این حدیث حاکی از اوج سفارش و تأکید اسلام بر امر درختکاری است.

وی همچنین با بیان روایتی دیگر از امام صادق علیه‌السلام گفت: قطع درختی که ثمر و میوه داشته باشد عذاب خداوند را به همراه دارد.

امام جمعه اصفهان در ادامه اشاره‌ای به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، ابراز کرد: غرب می‌داند اگر با ایران به توافق نرسد، سرعت پیشرفت ایران در فناوری هسته‌ای، بیش از پیش خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز غرب و نمایندگان گروه 1+5 در بن‌بست و دو راهی قرار گرفته‌اند، توپ در میدان غربیان قرار دارد.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: جان آمریکا به اسرائیل گره خورده است، اما همه دولتمردان آمریکا و نمایندگان کنگره با سخنان سخیف نتانیاهو علیه ایران موفق نیستند.

وی در تشریح رخدادهای اخیر نظامی علیه داعش توسط ایران گفت: امروز ائتلاف دروغین تشکیل‌ شده ضدداعش، در ظاهر اظهار دشمنی می‌کند ولی در خفا از هرگونه کمک‌های مالی و پشتیبانی دریغ نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، مردم دنیا و نسل جوان جهان روز به روز با دورویی و دروغگویی آمریکاییان و غربیان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به مصادیق متعددی از شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه، چون پیروزی سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین عنوان کرد: به خوبی روشن است که کمر هم‌پیمانان آمریکا در منطقه شکسته شده است.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: طبق وعده خداوند در قرآن، کسانی که دست به دست یهود بدهند، از یهودیان محسوب شده و دشمنان اسلام هستند، به کوری چشم دشمنان و به همت مردم شیعه و سنی عراق، داعش روز به روز تضعیف شده و دست خود را به خون حامیانش آغشته می‌کند.

نوشتن دیدگاه