جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1612
منتشر شده در دوشنبه, 27 بهمن 1393 00:01
تعداد دیدگاه: 0
مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرد؛

همراز: دیروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر تصویب ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی سخنرانی و از شرایط بد جوی و آلودگی هوا در خوزستان ابراز نگرانی کرد. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ‌هاشمی رفسنجانی، با ابراز نگرانی از...

همراز: دیروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر تصویب ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی سخنرانی و از شرایط بد جوی و آلودگی هوا در خوزستان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ‌هاشمی رفسنجانی، با ابراز نگرانی از شرایط بد جوی و آلودگی هوا در خوزستان گفت: انتظار داریم با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب و اهتمام جدی دولتمردان، ریشه این عوامل که منحصر به داخل کشور نبوده و مربوط به کشورهای عراق، کویت، اردن و عربستان است، شناسایی و راهکارهای مناسب با بسیج عمومی دستگاه‌ها اتخاذ شود.
هاشمی رفسنجانی از شرایط بد جوّی و آلودگی هوا در مناطق غرب و جنوب غرب کشور به‌ویژه استان خوزستان که مردم خونگرم آن منطقه را به شدت آزار می‌دهد، اظهار تأسف و نگرانی کرد. وی افزود: این پدیده مخرّب و آزاردهنده، سلامت و آسایش مردم این مناطق را مختل کرده و بلایی است که از ٧ الی ٨‌سال قبل شروع شده و مربوط به حال حاضر نیست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تقدیر و تمجید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله ٢٢بهمن در سراسر کشور، به مشاهدات خود در این روز اشاره کرد و گفت: مردم ایران ثابت کردند به‌رغم برخی مشکلات ازجمله اقتصادی، همچنان مانند اوایل انقلاب برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌های اسلامی انقلاب و نظام در صحنه حضور دارند. وی خاطرنشان کرد: مردم آگاه و زمان‌شناس هستند و تشخیص می‌دهند که تداوم انقلاب اسلامی ضرورتی برای تاریخ معاصر و به نفع کشور و مردم است و باید با امیدواری برای رفع مشکلات به مسئولان کمک کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز نگرانی از تحرکات برخی کشورهای غربی در قبال پیروزی حوثی‌ها در کشور یمن گفت: اخبار این تحرکات منفی، چشم‌انداز روشنی را برای آینده این منطقه ترسیم نمی‌کند و نگران‌کننده است. آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی هشدار داد که منطقه دیگر تحمل تنش، خشونت و به احتمال زیاد جنگ تحمیلی دیگری را ندارد و امیدواریم غربی‌ها عاقلانه رفتار کنند تا تشنّج و درگیری‌های جدید دیگری در منطقه ایجاد نشود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به فشردگی برنامه‌ها و دستورها در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و اعلام کرد: تا پایان‌ سال‌جاری، جلسات مجمع به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد تا از حجم کارها کاسته شده و رسیدگی به موضوعات تسریع شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه گزارشی از سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از برخی شهرهای این استان و بررسی مشکلات مردم این شهرها را به اطلاع اعضا رساند. همچنین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، «ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سازمان بسیج در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی در انتخابات و جانبداری از داوطلبان خاص» را تصویب کردند. در این جلسه، که علاوه بر حضور روسای قوای مقننه و مجریه و اکثریت اعضا، وزاری کشور، اطلاعات و دادگستری، روسای کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یکی از حقوقدانان شورای نگهبان، معاون اجرایی شورایعالی امنیت ملی و برخی دیگر از کارشناسان مربوطه از دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، بررسی و تدوین بندهای دیگری (بند ١٠ تا ١٢) از سیاست‌های کلی انتخابات ادامه یافت.

نوشتن دیدگاه