سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1569
منتشر شده در پنج شنبه, 16 بهمن 1393 10:06
تعداد دیدگاه: 0
رئیس جمهوردرجمع نخبگان اصفهان:

رییس جمهوری با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و اظهار امیدواری نسبت به گشایش‌های درهای دیگری برای جبران آن، گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه ساماندهی سیاست‌های خارجی به گونه‌ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال ۹۴ بسیار بهتر از سال جاری باشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی...

رییس جمهوری با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و اظهار امیدواری نسبت به گشایش‌های درهای دیگری برای جبران آن، گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه ساماندهی سیاست‌های خارجی به گونه‌ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال ۹۴ بسیار بهتر از سال جاری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان اصفهان پیشنهاد داد کمیته ای در استانها برای بررسی معوقات بانکی تشکیل شود تا با فراهم کردن تسهیلات، کسانی را که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی کشور در دوره ای باعث شد نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری کند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در آغاز کار خود با تورم ۴۰ درصدی مواجه بود و امروز این رقم به حدود ۱۶ درصد رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۱ و ۹۲ کشورمان دارای رشد منفی بود و در سال جاری با حضور و مشارکت مردم به رشد مثبت دست پیدا کردیم و دولت به تلاش هایش برای مهار تورم و رشد اقتصادی ادامه می دهد.

روحانی با بیان اینکه برای آینده بلندمدت کشور باید به سمت سرمایه گذاری در زمینه های توریسم، آثار هنری و فناوری های نوین حرکت کنیم، گفت: ظرفیت های بخش صنعت، کشاورزی و معدن خیلی زیاد نیست و امروز باید مقداری مسیر و فرمان حرکت راه را تغییر داده و با ورود به عرصه های جدید فضای بیشتری برای سرمایه گذاری و توسعه کشور در استان اصفهان ایجاد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فناوری های نوین در کشور شروع شده است، اظهار داشت: از آنجایی که فناوری های نو، سابقه تاریخی طولانی مدتی ندارد، فاصله ما با کشورهایی که در این زمینه پیشرو هستند، زیاد نیست و اگر مقداری به حرکت خود شتاب بدهیم، می توانیم فاصله خود را بسیار کم کنیم.

روحانی گفت: در زمینه فناوری های نوین آثار هنری و صنعت مربوط به آن که بازدهی فراوانی دارد باید سرمایه گذاری ها را افزایش داد و استان اصفهان استعدادهای فراوانی در این زمینه دارد.

وی توجه به صنعت توریسم را مورد تأکید قرار داد و گفت: صنعت توریسم در زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی بسیار مؤثر است.

روحانی با بیان اینکه استان اصفهان از پتانسیل های فراوانی در زمینه های مختلف برخوردار است، گفت: ظرفیت های موجود در استان اصفهان زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران و کارآفرینان است و باید سرمایه های داخلی و خارجی را برای کارآفرینی در سطح استان اصفهان جذب کرد.

  • اصفهان استان ایثار و فداکاری است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع ایثارگران و نخبگان استان اصفهان اظهارداشت: مردم استان اصفهان در طول تاریخ کشور همیشه حضور و مشارکت فعالی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز این استان از پیشتازان حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به فداکاری ها و رشادت های مردم استان اصفهان طی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: انگیزه، ایمان و فداکاری برای انقلاب، نظام و وطن اسلامی، مردم سراسر کشور و بویژه مردم استان اصفهان را به صحنه آورد و حقیقتاً مردم اصفهان در طول جنگ نیز جزو پیشتازان بودند و به حق اصفهان استان شرف، شهادت، ایثار و فداکاری است.

رییس جمهوری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران و اسلام، پشت به پشت هم داده بودند تا انقلاب را بشکنند و استقلال ما را زیر پا بگذارند، گفت: کشورهای دنیا و منطقه با پول، نیروی انسانی و همه توان خود به صحنه آمده بودند تا این انقلاب را به شکست بکشانند.

روحانی با بیان اینکه شهید مدرس در سیاست استاد امام خمینی(ره) بشمار می رود، گفت: امام خمینی(ره) همیشه به شهید مدرس عشق می ورزیدند و شهیدان مدرس و بهشتی خدمات بسیار بزرگی را برای استقلال و آزادی کشور انجام دادند.

رییس جمهوری به عظمت، فرهیختگی و آثار تمدنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان به گردن همه کشور حق دارد و تنها با مشاهده میدان امام خمینی(ره) در شهر اصفهان می توان همه آثار معماری، تمدن و یکی شدن حکومت با بازار و مساجد را به راحتی ملاحظه کرد.

روحانی با بیان اینکه در اصفهان، آثار افتخارآفرین ایران و تمدن اسلامی را مشاهده می کنیم، گفت: اصفهان در حال حاضر درگیر مشکلاتی می باشد که امیدواریم با کمک فرهیختگان، دانشمندان و استعداد بسیار بالای این استان بتوانیم این مشکلات را هر چه سریع تر برطرف نماییم.

وی با اشاره به مشکل زاینده رود در شهر اصفهان، گفت: زاینده رود رودخانه تاریخی و تمدنی ایران است و از روزهای اولیه تشکیل دولت یازدهم در جلسات شورای آب تصویب شد که باید مشکلات آب کشور بویژه اصفهان و زاینده رود را هر چه سریع تر حل کنیم و بحمدالله امروز دولت برای حل این مشکل قدم های خوبی را برداشته است و ما شاهد این هستیم که طی ماه های گذشته بعد از مدت ها آب وارد زاینده رود شد و مقامات استانی مسئول باید وظیفه خود بدانند تا مشکل آب زاینده رود را حل کنند.

رییس جمهوری با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: این دولت شعار نمی دهد و عمل می کند و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با قیام و نهضتش به ملت ایران نوید داد که در برابر دخالت های بیگانگان و استبداد مستبدان می توان ایستادگی کرد.

روحانی با اشاره به شهادت شمار زیادی از طلبه ها در مدرسه فیضیه در فروردین سال ۴۲ گفت: اگر همین فداکاری ها و ریخته شدن خون ها نبود، این انقلاب به ثمر نمی نشست.

نوشتن دیدگاه