چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15450
منتشر شده در شنبه, 24 آبان 1399 18:02
تعداد دیدگاه: 0
روحانی:

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی، نماینده فقید رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا، گفت: این عالم مجاهد کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجای گذاشت که به عنوان الگویی برای دانش‌آموختگان معارف اسلامی همواره الهام‌بخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایرنا، در پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت دانشمند فرهیخته، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی، نماینده فقید رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا، موجب اندوه و تأثر عمیق شد.

روحانی تاکید کرد: این عالم مجاهد افزون بر تسلط بر علوم حوزوی و دانشگاهی در فعالیت‌های مختلف علمی و دانشگاهی از جمله تأسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، وحدت میان دانشگاه و حوزه و نیز در سایر سمت‌های خدمتگزاری، کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجا گذاشت که به عنوان الگویی برای دانش‌آموختگان معارف اسلامی همواره الهام‌بخش خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: اینجانب این ضایعه را به جامعه علمی و دانشگاهی، دوستداران، خانواده مکرم آن عالم وارسته و به ویژه خانواده بزرگوار شهید آیت‌الله بهشتی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام اژه‌ئی امروز شنبه در پی ابتلا به کرونا در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

وی که داماد و پسرخاله دکتر بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان آیت الله صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی خود را از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت زمان جنگ، وزیر، مشاور و رییس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد.

مرحوم اژه‌ئی در دهه شصت، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بود.

حجت الاسلام اژه‌ئی همچنین در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی و دولت اصلاحات، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری بود و در زمان دولت نهم مجبور به کناره‌گیری از سمپاد شد.

نوشتن دیدگاه