پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1531
منتشر شده در جمعه, 10 بهمن 1393 11:49
تعداد دیدگاه: 0
غرضی:

همراز: محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نظراتش را درباره ماجرای حکم رحیمی و نیز انتخابات آینده بیان کرد. نظر شما درباره نامه آقای احمدی نژاد و برائت او از حکم قضایی آقای رحیمی و بیانیه آقای رحیمی در واکنش به نامه احمدی نژاد چیست؟ آیه 67 سوره زخرف می فرماید "الاَخِلاءُ يَوْمَئذِ...

همراز: محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نظراتش را درباره ماجرای حکم رحیمی و نیز انتخابات آینده بیان کرد.

نظر شما درباره نامه آقای احمدی نژاد و برائت او از حکم قضایی آقای رحیمی و بیانیه آقای رحیمی در واکنش به نامه احمدی نژاد چیست؟

آیه 67 سوره زخرف می فرماید "الاَخِلاءُ يَوْمَئذِ بَعْضهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوُّ إِلا الْمُتَّقِينَ" یعنی "دوستان در آن روز دشمن يكديگرند مگر پرهيزگاران". دوستی و رفاقت هایی که بین اشخاص است برای به دست آوردن قدرت یا شراکت در امور مالی دنیا یا تقسیم اموال به این سرنوشت دچار می شود. وقتی احمدی نژاد رئیس جمهور شد، آقای رحیمی گفت "اگر خدا می خواست پیامبر جدیدی بفرستد احمدی نژاد را انتخاب می کرد" این حرف 9 سال پیش زده شد و حالا مشاهده می کنیم این دو با هم چه می کنند. رفاقت آنها به جایی رسیده که یکی گرفتار و در قوه قضائیه محکوم شده در مقابل رفیقش به راحتی می گوید که منشا این حکم قضایی برای قبل از ورود آقای رحیمی به دولت نهم و دهم بود. برای همه جوانان و کسانی که کار اجتماعی می کنند این نوع نزدیک شدن اشخاص به یکدیگر باید تجربه باشد چون قطعا این رابطه روزی به هم می خورد. وقتی در قدرتیم، قربان صدقه هم می رویم اما وقتی پای حساب و کتاب به میان می آید عداوت پیدا و بعد بدگویی ها از یکدیگر آغاز می شود. جامعه باید از این اتفاقات تجربیات فراوانی به دست آورد یعنی باید به اعمال اشخاص توجه شود نه به گفته اشخاص. کسی که به فردی حکمی داده و فرد منصوبش خلاف کار از آب در آمده بیاید از مردم عذرخواهی کند و بگوید من اشتباه کردم به اشتباهات خود اقرار نکند هیچ آمرزشی در موردش بوجود نمی آید و قلبش مطمئن نمی شود بنابراین نمی تواند وظایفش را انجام دهد. فرد محکوم شده هم باید برود از تمام کسانی که اسم شان در پرونده برده شده مثل آن 170 نفری که به آنها پول داده و همچنین از مردم عذرخواهی کند و تمام مسئولیت کارهایش را برعهده بگیرد و طلب مغفرت کند. 2 دو جمله در مورد رأی دادن در جمهوری اسلامی مطرح شد امام (ره) فرمودند "میزان رأی مردم است" آقا فرمودند "رأی حق ناس است" مگر می شود حق ناس را خرید مگر می شود از مال حرام مجلس تشکیل داد.

زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی، آقای رحیمی استاندار کردستان بود زمان انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد 76 فقط در استان مازندران و کردستان آرای آقای ناطق از آقای خاتمی بیشتر شد با توجه به اینکه شما نیز وزیر ارتباطات دولت سازندگی بودید آیا خاطره ای از آقای رحیمی در آن زمان دارید؟

تمام تلاش من در طول 16 سال وزارتم از دولت شهید رجایی تا آخر دولت آقای هاشمی پرداختن به کارهای توسعه ای بود. مثلا وقتی سال 60 وزیر نفت شدم توسعه لوله کشی گاز را در دستورکار قرار دادم آن زمان تعداد مشترکان گاز به 100 هزار نمی رسید به این کار شروع کردیم و امروز 25 میلیون مشترک گاز در کشور داریم در مجموع استان هایی که همراهی می کردند توسعه پیدا کرد و اگر همراهی نمی کردند توسعه پیدا نمی کرد و کار به تأُخیر می افتاد، از استان هایی که دیر گاز به آن رسید استان کردستان بود درباره مخابرات هم همین شد.

آیا برنامه ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که سال آینده برگزار می شود دارید؟

من عضو هیچ گروه و حزبی نیستم در تهران هم اگر کسی که می خواهد رأی بیاورد باید در لیست یک جریان و گروهی باشد، خیلی ها مرا تشویق به نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی می کنند، خودم هم اگر بخواهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات وارد انتخابات مجلس شوم هزینه مالی اش سرسام آور است بالاخره بازنشسته ام. دعا بفرمایید که ما هم بریم ثبت نام کنیم شما که در ریاست جمهوری به من رأی ندادید حداقل در انتخابات مجلس به من رأی دهید (خنده).

اگر گروه های سیاسی نام شما را در فهرست خود بگذارند بدون آنکه هزینه تبلیغاتی بخواهند نظر شما چیست؟ از نامزدی در انتخابات مجلس استقبال می کنید؟

اگر این کا گروه ها بدون درخواست قبلی باشد یک خیری به گروه و یک خیری به من می رسد ولی اگر همراه درخواست باشد عاقبتش این می شود که اول رفاقت پیش می آید اما بعد به دعوا ختم می شود.

پس اگر حالت اول باشد به نوعی راغب به این کار هستید؟

من بیش از 60 سال است که نخود آش انقلابم الحمدالله الان هم یک سلامتی است اگر بتوانم خدمتی کنم و انجام ندهم پیش خدا عذری ندارم.

پس این جمله شما را به رضایت برای نامزدی در انتخابات مجلس بگذاریم؟

انشاءالله خدا توفیق دهد تا در راهی که می روم پشیمانی نباشد الحمدالله در راه هایی که تاکنون پیمودم پشیمانی نداشتم.

منبع: مثلث

نوشتن دیدگاه