جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14941
منتشر شده در دوشنبه, 21 مهر 1399 13:49
تعداد دیدگاه: 0
شعار روز جهانی غذا اعلام شد؛

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: امسال FAO (سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد) شعار روز جهانی غذا را به نام" توسعه، تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر" نام گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبدالهی با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش FAO در سال 2020بیش از 2 میلیارد نفر در جهان به غذای ایمن ، سالم ، مغذی و کافی دسترسی منظم ندارند.

وی با اشاره به اینکه ضایعات مواد غذایی هر ساله حدود 1.3 میلیارد تن بر آورد شده است، افزود: این ضایعات معادل یک سوم کل مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان است و معادل غذای 2 میلیارد نفر در هر سال محسوب می شود.

دکتر عبدالهی تصریح کرد: در کشور ما نیز ضایعات غذایی در حدود 30 درصد تخمین زده شده است.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و برنامه های آموزشی با هدف فرهنگسازی الگوی صحیح مصرف غذایی بویژه در شرایط فعلی بحران کووید 19 می تواند نقش موثری در اصلاح الگوی غذایی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کووید19 داشته باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی غذا که مصادف با 24 مهر ماه است مانند هر سال اقدامات نمادین در جهت آموزش و اطلاع رسانی برپا می شود و امسال نیز با توجه به شرایط کرونا اقدامات اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی با شعار "همه با هم برای تغذیه سالم در شرایط اپیدمی کرونا" مورد تاکید است.

نوشتن دیدگاه