شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14662
منتشر شده در جمعه, 04 مهر 1399 14:49
تعداد دیدگاه: 0

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری...

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس اظهار کرد: بررسی دقیق در تاریخ همه ادیان الهی از جمله اسلام نشان می‌دهد آسیب‌ها و خطراتی که متوجه آن حرکت اصیل شده، از سوی جریان تفاق و تحریفی بوده که حقایق را وارونه جلوه داده و قرائت‌های ناصحیحی از واقعیت‌ها را برای بدبین کردن پیروان جبهه حق به جامعه عرضه کرده است. 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و جریان تحریف در مقاطع مختلف با اشکال گوناگون سعی در خدشه وارد کردن به حرکت‌های عظیم ملت ایران بوده است. 

معاون سیاسی سپاه با تأکید براینکه تحریف عمدتاً از ناحیه دشمن آگاه، جریان نفاق که نقاب بر چهره دارد و یا دوستان نادان به مسائل نفوذ کرده و مسائل را متفاوت از واقعیت بیان می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری در مباحث دهه60 هم بیان فرمودند که این دهه مظلوم است و کسانی دنبال آن هستند که در این دهه جای شهید و قاتل را عوض کنند

سردار جوانی ادامه داد: مقام رهبری در مورد مطالب مرتبط با حضرت امام (ره) نیز تنبیه دادند که دستی ناپاک دنبال تحریف بنیانگذار جمهوری اسلامی است؛ مسلم است که در موضوع دفاع مقدس هم به همین منوال باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دفاع مقدس دوران مشعشع و برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هشت سال برابر تهاجم قدرت‌های جهانی مقاومت کرد و حمله صدام به مرزهای ایران فقط ظاهر ماجرا بود. در واقع کسانی که صدام را تحریک و تجهیز کردند و مورد حمایت قرار دادند، قدرت‌های شرق و غرب، صهیونیست‌ها  دولت‌های مرتجع منطقه بودند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی چنین تهاجم گسترده‌اینابودی جمهوری اسلامی و به شکست رساندن حرکت ملت ایران است ولی ملت مقابل آن مقاومت می‌کند و دشمنان و اهدافشان را ناکام می‌گذارد. لذا این دوران قابل مطالعه و بهره برداری است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمنان برای اینکه نسل جوان متوجه این منبع و گنجینه عظیم نشود دست به کار شده‌اند تا این دوران را مخدوش کنند. امروز کسانی دنبال تحریف هستند که در همان ابتدای جنگ به جای متجاوز دانستن صدام، جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردن و گفتند حرکت‌های نسنجیده داخلی سبب تحریک صدام شد و صدام از خود دفاع کرد؛ یعنی یک جابه‌جایی میان متجاوز و کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته صورت دادند.

سردار جوانی گفت: دشمنان این کارها را حساب شده انجام می‌دهند. در صورتی که جنگ به ملت ایران تحمیل شد و این ملت از حریم خود دفاع کرد به همین سبب این حرکت دفاع مقدس نامیده شد.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند اگر بعد از فتح خرمشهر که شرایط به نفع ایران و صدام دنبال صلح بود کوتاه می‌آمدیم اینهمه شهید نمی‌دادیم و جنگ هشت سال طول نمی‌کشید، بیان کرد: اینها تحریف‌هایی است که به نوعی می‌خواهد تصمیم‌های امام و مسئولان ارشد نظامی کشور را زیر سؤال ببرد که با حرکت‌های نسنجیده سبب طولانی شدن جنگ شدند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی چنین ادعاهایی را دروغ بزرگ خواند و تصریح کرد: صلح طلبی صدام در آن زمان یک تاکتیک و فریب نظامی بود. صدام وقتی در خرمشهر شکست خورد یک عقب‌نشینی تاکتیکی کرد تا در موقع مناسب اقدام کند. همچنین بعد از فتح خرمشهر هنوز قسمت‌هایی از کشور در اختیار صدام بود و آنها دنبال ایجاد وضعیتِ نه جنگ و نه صلح بودند تا بتوانند برای اقدامات بعدی تجدید قوا کنند. اما تحریف‌گران اینگونه نشان می‌دهند که صدام دنبال صلح بود و مسئولان نپذیرفتند.

سردار جوانی ادامه داد: اگر صدام صلح طلب بود چرا بعد از پذیرش قطعنامه 598 در سال 67، مجدداً به این نتیجه رسید که جمهوری اسلامی ایران ضعیف شده و بار دیگر گروهک منافقین را تجهیز و به مرزهای کشور حمله کرد و عملیات مرصاد رقم خورد.

معاون سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه اینجاست که عده‌ای نمی‌گذارند واقعیت دفاع مقدس آنگونه که بوده به نسل جوان منتقل شود، گفت: اگر اشکالی در یک نقطه‌ای از عملیات‌ها وجود داشته، آن را زیر ذره‌بین می‌برند تا بگویند فرماندهان جنگ، جوانان مردم را به راحتی به جبهه می‌فرستادند تا شهید شوند که این خلاف واقع است.

 این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر در دفاع مقدس عقلانیت و تدبیر حاکم نبود، اساساً دفاع مقدس نبود؛ چرا که بدون تدبیر خرمشهر آزاد نمی‌شد و دشمن شکست نمی‌خورد.

وی اظهار داشت: در جنگ نابرابر هشت ساله مشخص است که مدیریت عقلانی، مبتنی بر تدبیر و بررسی دقیق وضعیت و انجام اقدامات متناسب  است. اما دشمنان سعی دارند با دروغ‌پردازی ذهن جوان ما را نسبت به دفاع مقدس مخدوش کنند. سردار جوانی با تأکید براینکه در چنین فضایی باید مراقب خط تحریف باشیم و نگذاریم دفاع مقدس نزد نسل جوان مخدوش شود، گفت: واقعیت‌های دفاع مقدس در نقاط قوت و ضعف باید همانگونه که بوده به‌خوبی توسط قلم‌های توانا و هنر ترسیم و حفظ شود تا فرهنگ مقاومت و ایستادگی برای حفظ عزت و استقلال به نسل جوان منتقل شود.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، اصحاب قلم و به‌خصوص رسانه ملی نقش مهمی در این زمینه دارند. دفاع مقدس دوران حیات‌بخش و افتخار آفرین است و تا مادمی که نسل‌های آینده این دوران را به عنوان سرمایه و پشتوانه در نظر داشته و از آن بهره ببرند، حرکت این کشور به سمت قله‌ها ادامه دارد و روز به روز شتاب می‌گیرد.

وی گفت: دفاع مقدس به ملت ایران عزت نفس و خودباوری داد. آن پیروزی‌های بزرگ در فتح‌المبین، شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر نشان از فداکاری‌ها و جان فشانی‌های ملت ایران دارد و ملتی که چنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی داشته که در یک مقطع بروز کرده، می‌تواند در هر مقطع دیگری هم چنین توانایی را بروز دهد و هر مانع و تهدیدی را  دفع و هر خطری را کنار بزند و به جلو برود.

سردار جوانی اظهار داشت: دشمن دنبال این است که جلوی جوانان این کشور را سد کرده و نسل جوان را از تداوم حرکت‌های انقلابی باز بدارد، لذا می‌خواهد با تحریف، این سرمایه را از دست جوان ما بگیرد که نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه