کد خبر: 13412
منتشر شده در یکشنبه, 22 تیر 1399 03:15
تعداد دیدگاه: 0
فتحی-امکان-بازگشت-به-محدودیت‌های-کرونایی-همچون-گذشته-وجود-ندارد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که امکان قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها...

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که امکان قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها همچون اسفند و فروردین ماه گذشته وجود ندارد، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک می‌توان آمار مبتلایان به کرونا راکاهش داد و شرایط همچون گذشته شود.

محسن فتحی در گفت و گو با ایسنا  اظهار کرد: قطعا اعمال محدودیت‌ها همچون ایام اسفند و فروردین ماه گذشته امکان پذیر نیست؛ لذا باید همه به محض خروج از خانه‌های خود پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند؛ از جمله آن زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است؛ متاسفانه این موارد از سوی برخی رعایت نمی‌شود که نتیجه آن افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌هاست.

فتحی فرهنگ سازی در استفاده از ماسک را امری ضروری خواند و توضیح داد: نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در اطلاع رسانی و هوشیاری مردم نسبت به این بیماری ضروری است تا فکر نکنند کرونا تمام شده است؛ کمااینکه طبق اعلام بهشت زهرا آمار فوتی‌ها افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی گفت: نمی‌توان همچون گذشته به قرنطینه برگشت، اما با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های ستادملی مبارزه با کرونا می‌توان به شرایط قبل برگشت؛ یکی از این اقدامات زدن ماسک است که پیش زمینه آن فرهنگ سازی و تامین ماسک برای همه است.

وی در پایان گفت: باید همه در این باره احساس مسئولیت کنند؛ چون بحث سلامت مردم در میان است، اگر این موضوع برای کسی مهم نباشد نمی‌توان  آن را قانع کرد.

انتهای پیام