سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13407
منتشر شده در شنبه, 21 تیر 1399 19:31
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و...

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد تبصره ماده (115) قانون مدیریت خدمات کشوری، طی مصوبه مورخ 23 اردیبهشت 1397 شورای‌عالی اداری مورد موافقت قرار گرفت.

مطابق این تصویب‌نامه، سازمان ملی مهاجرت با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت کشور تشکیل می شود و تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی را دنبال می کند.

طبق این لایحه پیشنهادی، رئیس این سازمان با حکم وزیر کشور و به عنوان معاون وی منصوب می گردد. هم‌چنین، سازمان مورد اشاره، به عنوان مؤسسه دولتی و طبق اساسنامه و آیین‌نامه های مالی، اداری و استخدامی خاص خود که به پیشنهاد وزارت کشور، تهیه و به تصویب دولت می رسد، اداره می شود.

با طی مراحل بررسی این لایحه در کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت،  روند مطالعه کلیه مواد آن در جلسه روز چهارشنبه 11 تیر کمیسیون به پایان رسید و جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

گفتنی است، جلسه اصلی کمسیون سیاسی-دفاعی به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و با حضور سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور و دیگر نمایندگان وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه،‌ وزارت کشور، نیروی انتظامی و حسن عدل تهرانی، دبیر کمیسیون روز چهارشنبه 11 تیر ماه 1399 به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه