پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12014
منتشر شده در شنبه, 16 فروردين 1399 22:21
تعداد دیدگاه: 0
استاندار-رفع-موانع-تولید-در-سیستان-و-بلوچستان-در-اولویت-قرار-دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع موانع تولید سبب رونق و جهش اقتصادی...

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع موانع تولید سبب رونق و جهش اقتصادی می‌شود که این امر در سالجاری از اولویت‌های مهم مسولان این استان است.

احمدعلی موهبتی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید اظهار داشت: رفع موانع تولید علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه رونق اقتصادی این استان سبب امید و انگیزه در دل مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده که امسال نیز این روند با توجه به میزان نزول بارندگی مثبت خواهد بود.   

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال باید به حوزه تولید بیش از پیش توجه کنیم و این امر نیازمند همکاری همگان است.

وی کیفیت، قیمت مناسب و به دنبال آن رقابت را لازمه یک کار تولیدی مناسب دانست و افزود: باید تلاش شود تا هزینه تولید کاهش و به تبع آن قیمت کالا برای مصرف کننده مناسب باشد هر چند کیفیت خوب نیز باید توسط تولید کننده مدنظر قرار گیرد.   

موهبتی به نقش راه در توسعه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: آنچه در این استان مهم محسوب می‌شود و در تمام اسناد به آن اشاره شده توجه به تجارت و ترانزیت بوده که این امر نیازمند راه مناسب است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بودجه مناسبی به ۲ بخش آب و راه سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که امسال نیز این امر ادامه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نسبت بهبود یافتگان این ویروس در استان ۸۰ درصد است که این رقم در کشور ۳۵ درصد و در جهان ۲۳ درصد عنوان شده است.

وی از تلاش‌های کادر درمانی این استان قدردانی کرد و افزود: ویروس کرونا تنها با همکاری مردم و مسوولان از بین خواهد رفت.      

رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: جهش تولید در این استان نیازمند ایجاد تحریک در بازار داخلی و خارجی است.

مهرداد عرب اول ادامه داد: در حوزه داخلی توجه به مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق و در حوزه خارجی توجه به ارزش افزوده و مواردی از این دست باید مدنظر باشد.

وی بیان کرد: تعداد پروژه های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید به ۴۴ طرح افزایش یافته که در سال گذشته فقط ۲۷ پروژه داشتیم و این نشان از توجه سازمان برنامه بودجه کشور و پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری به استان است.

وی اظهارداشت:سیستان و بلوچستان از سال ۹۵ در حوزه اقتصادی مقاومتی ورود و ۱۳ محور توسعه‌ای و سند را تعریف کرد که این اسناد در سال ۹۵ و ۹۶ تبدیل به پروژه شد.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۱۶ محرک اقتصادی سال ۹۷ مشخص که بخشی از پروژه‌های مصوب در قالب این ۱۶ محور قرار گرفت.

وی اظهارداشت: سال ۹۸ این امر تخصصی‌تر شد و سامانه‌ای به نام« نیپا» شکل گرفت که در این سامانه ۲۸ پروژه منتخب مشخص شد.

عرب اول گفت: تا امروز بیش‌از ۳۷نشست در حوزه اقتصاد مقاومتی با ۱۱۴ مصوبه که غالبا در بخش آب و کشاورزی بوده در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه