کد خبر: 11874
منتشر شده در پنج شنبه, 07 فروردين 1399 05:15
تعداد دیدگاه: 0
تاجرنیا-در-راستای-خود-مراقبتی-در-خانه-بمانیم

یک فعال سیاسی گفت: موضوع خود مراقبتی کم هزینه ترین کاری است که می توانیم به عنوان عضوی از این...

یک فعال سیاسی گفت: موضوع خود مراقبتی کم هزینه ترین کاری است که می توانیم به عنوان عضوی از این جامعه انجام دهیم؛ برای مقابله با کرونا در خانه بمانیم.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارتباط با ضرورت خانه نشینی در ایام مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: بدون شک کشورمان به لحاظ زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی و کارد درمانی یکی از بهترین ساختارها  و توانمندی‌ها را دارد؛ اما به دلیل وجود منابع مالی محدود و هم اپیدمی شدن بیماری حاصل از ویروس کرونا طبیعتا نمی توانیم آن طور که باید و شاید پاسخ گوی افزایش حداکثری بیماران باشیم. پس در این شرایط باید گفت بهترین راه پیشگیری و درمان کرونا خانه نشینی است.

وی یادآور شد: طبیعتا پیشگیری را باید بر درمان مقدم بدانیم. این موضوع در تمام شعارهای مروبط به حوزه سلامت مطرح می شود؛ اما در حال حاضر بیشتر از همیشه به اجرایی شدن آن نیاز داریم.

این فعال سیاسی گفت: کشور ما به لحاظ فرهنگی جامعه‌ای دارد که به شدت ارتباطات مردمش با یکدیگر نزدیک است. یکی از دلایلی که باعث شد در گسترش کرونا جهش زیادی داشته باشیم همین مسئله بوده است. با توجه به اینکه دوران پنهان بیماری  طولانی است باید بدانیم که دوری از اجتماعات ضروری است.

وی گفت: متاسفانه باور غلطی وجود دارد که اگر کسی به طور مشخص علائم کرونا را بروز بدهد باید از او دور شویم، اما خیلی افراد ممکن است درگیر شده باشند ناقل هم باشند و خبر نداشته باشند. پس بهترین کار این است که ارتباط‌هایمان را با سایر افراد به حداقل برسانیم.

تاجرنیا یادآور شد: خانه نشینی با این موضوع مطرح می شود که کسانی که آلوده نشدند این ویروس را نگیرند و آن‌هایی که بیمار هستند دایره آلودگی را افزایش ندهند. این ویروس به شدت قابل انتشار است و با توجه به اینکه میزان تلفاتش نسبت به بیماری‌های مشابه بیش‌تر است درعین اینکه خونسردی خود را باید حفظ کنیم باید به دستورات اعلام شده در بحث خانه نشینی به عنوان اولین و اصلی ترین و موثر ترین اقدام علیه این ویروس نگاه کنیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این شرایط فرصتی است تا ما تمرین کنیم چگونه در موارد خطر و مشکلات به مسئولین برای اداره امور کمک کنیم. موضوع خود مراقبتی کم هزینه ترین کاری است که می توانیم به عنوان عضوی از این جامعه انجام دهیم. هرچند که در این فضای اقتصادی خانه ماندن کار دشواری است و امیدوارم که دولت هم در این موضوع به کمک مردم بیاید؛ اما باید در خانه ماند.

انتهای پیام