جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11030
منتشر شده در پنج شنبه, 03 بهمن 1398 23:16
تعداد دیدگاه: 0
انتقاد-دانشجویان-به-عدم-پخش-زنده-برنامه‌های-انقلابی-در-رسانه-ملی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد طی نامه‌ای به رئیس...

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد طی نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما به جلوگیری از پخش زنده برنامه‌های انتقادی در رسانه ملی انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام به استحضار می‌رساند، با توجه به حواشی پیش آمدن در مورد برخی برنامه‌های تلویزیونی چند نکته لازم ذکر است:

انقلاب برخاسته از آموزه‌های اسلام انتقاد را موهبتی ازجانب خداوند می‌داند که طبق فرموده امام راحل از آنجایی که همه افراد جامعه اسلامی حق دارند که در سرنوشت خود و جامعه خویش دخالت کنند تا جایی که بسیاری از فقها تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را به خاطر امر به معروف و نهی ازمنکر واجب می‌دانند.

به فرموده حضرت امام در این خصوص که می‌فرمایند: الان مکلفیم ما، مسئولیم همه مان...، نه مسئول برای کارخودمان، مسئول کارهای دیگران هم هستیم «کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیته» همه ملت موظفند که نظارت کنند براین امور...اگرمن پایم راکج گذاشتم ملت موظف است  که بگویند پایت راکج گذاشتی...»

همه ملت وظیفه نظارت برعملکرد مسئولان خویش رادارند و رسانه ها تکلیف مهمتری دراین زمینه را برعهده دارند.

همچنانی که طبق اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: « درصداوسیماجمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد» چه دلیلی وجود دارد که برنامه.های رسانه منتقد عملکرد دولت اجازه پخش برنامه یا برنامه به صورت زنده رانداشته باشد.

بفرمایید کدام بند از اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی رعایت نشده که این برنامه های روشنگر و منتقد و آینده نگر با عدم مجوز برای پخش برنامه خود مواجهه شده اند.

مگرنه این است که در جمهوری اسلامی همگان حق انتقاد و مطالبه دارند؟ مگرنه این است که رسانه باید مستقل از دولت به نقد عملکرد آن بپردازد؟ آیارسانه ملی تحت تاثیر هجمه برخی افراد قرارگرفته و قدرت تصمیم گیری مستقل ندارد؟

ما قشر دانشجو مطالبه داریم که با این گونه رفتارها باب انتقاد را نبندید و مطابق با قانون اساسی عمل نمایید.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه