شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10976
منتشر شده در سه شنبه, 01 بهمن 1398 16:33
تعداد دیدگاه: 0
بررسی-۸۴۱-پرونده-تخلفات-مدیریت-شهری-گذشته-در-شورا-و-دستگاه-قضا

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با پرونده تخلفات تاکید...

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با پرونده تخلفات تاکید کرد و گفت: گزارش‌هایی توسط سازمان بازرسی از تخلفات گذشته ارائه می‌شود و نیاز است که برخورد جدی توسط دستگاه قضایی با آنها انجام شود. ۸۰۰ پرونده توسط سازمان بازرسی به دستگاه قضایی ارائه شده؛ اما عده‌ای منع تعقیب گرفتند. اخیرا نیز توسط سازمان بازرسی ۴۱ پرونده از تخلفات گذشته به شورا ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در تشریح آخرین اقدامات کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابتدا باید به موضوع دیدار اعضای شورای شهر تهران از خانواده شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی اشاره کنم. در ابتدا شهادت این افراد را تسلیت می‌گویم اقدام خوبی که شورا پس از مصوبه‌ تهیه یادمانی از این شهدا انجام داد و امیدوارم با پیگیری اعضا هر چه زودتر این مصوبه اجرایی شود، دیدار اعضای شورا با خانواده‌های این افراد بود تا به عنوان شهروند با آنها همدردی کنیم.

وی افزود: اعضای شورا  ۴ الی ۵ نفره به دیدار اعضای خانواده این شهدا رفتیم و انتظاری که می‌رود این است که وقتی چنین اتفاقی می‌افتد و همه از آن آزرده می‌شوند باید تلاش شود سازوکاری فراهم کنیم که از درد آنها کاسته شود نه این که با برخی اقدام‌ها یا عدم اقدام‌ها موجب رنجش بیشتر آنها شویم. مسئله مراسم و دفن آنها نباید برای خانواده‌ها ایجاد مشکل کنند. همه باید کمک کنند این افراد که شهید محسوب شدند در قالب سازوکاری ویژه مراسم آنها انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برخی خانواده‌ها در این دیدارها گفتند برای دفن عزیزانشان به امامزاده صالح و ... رفتند اما در جواب به آنها گفتند که جا نیست باید تسیهلاتی فراهم شود و گروهی تمام کارهای آنها را انجام دهند تا التیامی برای آنها باشند امیدوارم خداوند به لطف و عنایت خود این ضایعه را جبران کنند.

پشتیبانی و حمایت از سازمان آتش نشانی در بودجه شهرداری

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات سازمان آتش نشانی اشاره کرد و اظهار کرد: این سازمان به علت فراوانی خدمات خود که تنها در یک مورد اطفای حریق، در سال جاری ۲۰ هزار حریق، در سال گذشته ۲۱ هزار حریق و در سال ۹۶ حدود ۲۷ هزار حریق را خدمت رسانی کرده، لذا هر چه این سازمان قوی تر و متخصص تر باشد می‌تواند با سرعت بیشتری خدمت رسانی کند تا ضایعات کمتری در حوادث داشته باشیم.

وی افزود: پشتیبانی و حمایت از سازمان آتش نشانی در بودجه در نظر گرفته شده تا با فراهم شدن امکانات مناسب زمینه خدمت رسانی بهتر فراهم شود. امروز این سازمان امکانات خوبی دارد و از نظر تراکنش ایستگاه‌ها و بهسازی که برای آنها انجام شد شاهد انجام عملیات آنها در زمان کمتری هستیم.

وی ادامه داد: توافق‌نامه‌ای میان شهرداری و اورژانس انجام شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های اورژانس برای خدمت رسانی بیشتر استفاده کنیم به شکلی که اولا آمبولانس‌ها در هر ایستگاه آتش نشانی مستقر هستند و تعدادی موتورآمبولانس و بالگرد هم برای این کار مورد استفاده قرار گیرد تا سرعت  خدمات رسانی بیشتر شود.

صدراعظم نوری تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری و شهرسازی نیز که همه ساختمان‌ها ملزم هستند استعلام آتش نشانی را دریافت کنند سازوکاری فراهم شده تا ساختمان‌های زیر ۶ طبقه مسئولیت اخذ استعلامشان برعهده دفاتر خدمات الکترونیک و شهرداری‌های مناطق قرار گیرد و آتش نشانی به صورت رندم آنها را چک کند و نظار ت کافی را داشته باشد. قطعا اگر این طرح رضایت مندی لازم را داشته باشد برای ساختمان‌های با طبقات بیشتر به همین شکل اقدام خواهد شد.

سنجش تشخیص منبع بوی نامطبوع تهران آغاز شده است

صدر اعظم نوری در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران نیز گفت: یکی از انواع آلودگی‌ها انتشار بوی نامطبوع است که باید منبع آن جهت مقابله شناسایی شود. این بو در تهران یک بار سال گذشته احساس شد و واکنش شهروندان را به همراه داشت و در سال جاری نیز چندین بار این بو احساس شد زمانی که با پدیده وارونگی هوا و رطوبت مواجهه هستیم. تمامی اظهارنظرهای ما براساس آمارها و پیام‌های دریافت شده از سوی سامانه ۱۳۷ است.

وی ادامه داد: مطالعاتی توسط چند دانشگاه انجام شده و حدود ۲۵ سناریو مطرح شد. برای منشاء این بو مواردی از جمله گاوداری‌ها در جنوب تهران ، کارخانه تولید مواد شیمیایی، فاضلاب، استفاده از مازوت و همچنین مجموعه آراد کوه که قابل دسترس ترین سناریو بود، مطرح شده بود.

وی تاکید کرد: آراد کوه مجموعه‌ای است که از دهه ۴۰ طراحی و فعالیت خود را آغاز کرده است اگر عامل اصلی این بو آراد کوه باشد باید در طول این سال این بو استشمام شود و در اطراف آن نیز با شدت بیشتری وجود داشته باشد. بی تردید برای این که نتیجه قطعی به دست بیاوریم نیازمند سنجش بو از طریق دستگاه‌های سنجش بودیم که در حال حاضر این دستگاه‌ها خریداری شده و برای تشخیص منبع بو سنجش آغاز شده است.

بررسی پرونده‌های باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف تهران در شورا

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیمات شورا در زمینه پرونده‌های باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف در سطح شهر تهران گفت: یکی از اقدامات خوب و موثر شورای شهر تهران در دوره پنجم در راستای شفاف سازی این بود که تمام پرونده باغات به جای تصمیم گیری در پشت درب‌های بسته به صحن شورا آورده شده و تصمیمات در مقابل دید مردم و اصحاب رسانه گرفته می شد کاری که در طول ۲۰ سال عمر شورا انجام نشده بود.

وی افزود: تصمیمات کاملا کارشناسی و مسئولانه انجام می‌شود و این پرونده‌ها ابتدا در کمیسیون ماده هفت که سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده را بررسی کرد انجام می‌شود در مرحله بعد این پرونده‌ها به شورا می‌آید و ابتدا در کمیسیون شهرسازی ومعماری مورد بررسی قرا ر می‌گیرد و نهایتا اعضا نظر خود را در مورد هر پرونده اعلام می‌کند لذا درصد بالای نزدیک به ۹۸ درصد سازوکار برای این پرونده‌ها درست و اصولی انجام می‌شود البته ایجاد اشکال در برخی موارد نیز طبیعی است اما دغدغه حفظ باغات برای همه اعضا وجود دارد و به جد آن راپیگیری می‌کنند. به این ترتیب در صحت سلامت آرائی که داده می‌شود هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

تعیین گورستان‌های جدید برای شهر تهران

نوری در پاسخ به سوال دیگری درباره تعیین گورستان‌های جدید برای شهر تهران گفت: قطعا هر مکانی ظرفیتی دارد و روزی پر می‌شود لذا باید مکان جدیدی به عنوان جایگزین برای آن در نظر گرفت. بهشت زهرا(س) در سال‌های آینده پر می‌شود. در همین راستا مطالعاتی توسط سازمان بهشت زهرا(س) با بهره گیری از یک مشاور آغاز شده است.

وی افزود: چند گزینه مورد بررسی قرار گرفت و تقریبا کار به نتیجه رسیده است که باید این نتایج در کمیسیون مربوطه مطرح شود و نتیجه نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خوب، ساماندهی گورستان‌های اقلیت‌ها در تهران است که مکان‌های تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شوند به شکلی که افرادی از کشورهای مختلف در زمان جنگ جهانی در آنها دفن شدند که شهرداری قصد ساماندهی این آرامستان‌ها را دارد.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مبارزه با فساد و تخلف در شورای اسلامی شهر تهران  ر دوره پنجم اشاره کرد و افزود: این موضوع به جد در شورا دنبال شده و تخلفاتی که در گذشته روی داده گزارش شده است این پرونده‌ها به مراجع قضایی داده شده و نیاز است که برخورد قاطعی با آنها انجام شود در غیر این صورت متخلف جری تر می‌شود و مشکل ادامه دار می‌شود.

وی تاکید کرد: گزارش‌هایی توسط سازمان بازرسی از تخلفات گذشته ارائه می‌شود و نیاز است که برخورد جدی توسط دستگاه قضایی با آنها انجام شود. ۸۰۰ پرونده توسط سازمان بازرسی به دستگاه قضایی ارائه شده؛ اما عده‌ای منع تعقیب گرفتند. اخیرا نیز توسط سازمان بازرسی ۴۱ پرونده از تخلفات گذشته به شورا ارائه شده است. انتظار می‌رود برخورد با متخلفان از سوی دستگاه قضایی به درستی محقق شود.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه